ראשי » מאמרים » קורס מקצועי, הדרך הבטוחה למצוא עבודה

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

קורס מקצועי, הדרך הבטוחה למצוא עבודה







צעירים רבים, וכן מבוגרים שמעוניינים בהסבה מקצועית, נוהגים להתלבט בין מספר אפשרויות כאשר הם שואפים להתחיל לעבוד במקצוע חדש. אלא אם כן מדובר בתחום שעסקו בו בעבר ויש להם ניסיון וידע נרחב לגביו, סביר להניח שיצטרכו ללמוד אותו לפני שיוכלו למצוא בו עבודה. ובנקודה זו מגיעה ההתלבטות: האם כדאי לעשות תואר שלם או שמוטב לעשות קורס מקצועי? אם גם אתם תוהים מהי האפשרות הטובה יותר, אנו ממליצים להמשיך לקרוא.

מהם ההבדלים בין לימודי תואר לקורס מקצועי?

ראשית נעמוד על ההבדלים בין תואר אקדמי לקורס מקצועי. תואר הוא מעמיק ויסודי וכולל הרבה מאד רקע תיאורטי. לרוב תואר נמשך 3-4 שנים ומחייב השקעה של הרבה שעות ביום, שלא תמיד מאפשרת לעבוד במקביל ללימודים – לכל היותר במשרה חלקית. תואר נחשב יוקרתי יותר, ומקומות עבודה רבים מתנים את הקבלה לעבודה בתואר ראשון רלוונטי, ולעתים גם תואר שני.

קורס מקצועי אולי נחשב יוקרתי פחות, אך יש הרבה מקצועות בשוק שלא דורשים יותר מתעודה – לימודי השקעות נדל”ן בחו”ל ,חשבי שכר או מקדמי אתרים, למשל, לא זקוקים לתואר כדי לעסוק במקצוע. קורס מקצועי הוא גם קצר יותר (נמשך בין כמה חודשים לשנה) ולרוב מתקיים פעם-פעמיים בשבוע, בשעות גמישות שמתאימות לאנשים עובדים. וממוקד יותר בפרקטיקה –  מטרתו היא שאדם ייצא ממנו וישר יילך לעבוד.

מהם היתרונות של קורס מקצועי?

מעבר ליתרונות שתוארו לעיל (משך לימודים קצר יותר, לימודים מעשיים יותר שמכוונים את הסטודנטים לשוק העבודה) לקורס מקצועי יש מספר יתרונות נוספים:

זול יותר – כמעט תמיד, עלות קורס מקצועי היא נמוכה באופן משמעותי מעלות של תואר.

דרישות קבלה נמוכות יותר – בעוד שקבלה ללימודי תואר דורשת בדרך כלל ציוני סף בבגרות ובפסיכומטרי, ולעתים אף עמידה במבחני קבלה, לקורס מקצועי אין דרישות כאלה. בתלות בקורס, לעתים תהיה דרישה לקורסים מקדימים.

מבחר מוסדות לימוד – מספר האוניברסיטאות והמכללות בהן ניתן לעשות תואר אקדמי הוא מוגבל, ולא תמיד הן נמצאות באזור מגוריכם. קורסים מקצועיים  ניתן למצוא במגוון רחב של מוסדות לימוד ברחבי הארץ, כך שהם זמינים ונגישים יותר.

אלו עבודות מצפות לכם לאחר שסיימתם קורס מקצועי?

יש מבחר רחב כל כך של קורסים מקצועיים שתוכלו למצוא קורס כמעט בכל תחום שמעניין אתכם, ולאחר סיום הקורס למצוא עבודה בתחום זה: הנהלת חשבונות, ניהול רשתות, איפור מקצועי, טכנאות מזגנים, מנעולנות, הדברה ביתית, ניהול משאבי אנוש, ניהול מטבח מוסדי ועוד.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב