ראשי » מאמרים » הסבת מקצוע מתי זה הכרחי

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

הסבת מקצוע מתי זה הכרחי







אנשים עלולים להגיע לשלב כלשהו החיים שבו הם מרגישים שמיצו את העיסוק שלהם או אפילו שסתם מתחשק להם לפנות לכיוון שונה. לשמחתם יש כיום לא מעט אפשרויות ומסלולים המאפשרים לעשות הסבה מקצועית או אקדמית וכך מצד אחד – הלימודים שלמדו והוכשרו בהם לא היו לשווא ומצד שני – הם רוכשים או לומדים מקצוע חדש ולא ממשיכים לעסוק בתחום המדובר בחוסר רצון או חשק. כיום אין חובה ללמוד לימודים אקדמיים בתחום חדש לגמרי על מנת לעשות את השינוי המבוקש אלא אפשר להירשם למסלולי לימודים של קורסים מקצועיים וכך ללמוד את מה שדרוש על מנת לעסוק בתחום באופן מעשי ויישומי.

למי מתאים לבצע הסבת מקצוע?

להלן רק חלק מהמצבים שבהם כדאי לחשוב על האפשרות של הסבה מקצועית או אקדמית:

 

  • מיצוי מתחום העיסוק הנוכחי ותחושה שאין יותר לאן להתקדם או להתפתח.
  • רצון לשנות כיוון, ללמוד נושא חדש לגמרי וכך לשנות את השגרה ולעשות שינוי מהותי בחיים.
  • הגשמת חלום ישן – ללמוד תחום שבעבר היה ויתור עליו.
  • אי שביעות רצון או תחושות שלא אוהבים את מקום העבודה ואת תחום העיסוק בכללותו.
  • הצטרפות למקצוע חדש שיש לו ביקוש ומגלים זיקה אישית אליו.
  • הרחבת אופקים – לימוד נושא או תחום נוסף, עיסוק בו באופן מלא או חלקי והפחתת הזמן שמקדישים לתחום שבו עוסקים בהווה.

 

 

 

 

 

 

איך קורסים מקצועיים עשויים לסייע במקרים אלה?

 

כדאי מאד לדעת שהקורסים המקצועיים עשויים להתגלות כאפשרות מושלמת עבור מי שמחפש את השינוי התעסוקתי. אין מדובר בדרך כלל בלימודים ארוכים מאד שאורכים כמה שנים אלא בתקופה קצרה ואינטנסיבית יותר. היתרון הגדול של קורסים אלה הוא הלימודים של חומר מעשי שדרוש למי שיעבוד במקצוע, ללא חומר תיאורטי או נלווה שלא בהכרח דרוש לעבודה היישומית (לדוגמא : קורס איפור). כך אפשר תוך פרק זמן קצר לרכוש מקצוע חדש ומיד לצאת לשוק העבודה בתחום. היש רעיון טוב מזה? יתרון נוסף הוא שבמהלך הלימודים בקורס המקצועי רוכשים התלמידים גם ידע מעשי והם מבצעים התנסויות המדמות את העבודה במציאות, כך שהם מסיימים את הלימודים עם מעט ניסיון בתחום.

 

לפנות למקצוע חדש – היום זה אפשרי!

 

כאמור, כבר אין צורך להישאר במקום עבודה שלא מרגישים בו סיפוק, מימוש או הגשמה עצמיים. חשוב מאד שכל אדם ישמח לקום בבוקר ולהגיע לעבודה שלו וליהנות ממה שהוא עושה ואם אין הוא חש כך – עליו לחשוב על שינוי שכדאי לו לעשות. היצע הקורסים המקצועיים רחב ומגוון כיום ואפשר לבחור מתוך רשימה ארוכה ומעניינת של תחומי לימוד ותעסוקה. את הלימודים עצמם אפשר לשלב עם העבודה במקום הנוכחי וכך לפחות לדעת שבקרוב יתרחש השינוי המיוחל והכל כך דרוש.  תחילת העבודה במקצוע החדש עשויה להביא איתה שינויים חיוביים נוספים.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב