ראשי » מאמרים » מהו הגיל המתאים לשינוי מקצועי?

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

מהו הגיל המתאים לשינוי מקצועי?







אנו חיים כיום בעידן שבו אנשים לא תמיד יודעים מה הם רוצים לעשות בתור קריירה לכל החיים. יש את אלה שלומדים במסלול לימודים אקדמיים מיד אחרי השירות הצבאי ויש כאלה שבוחרים לדחות את ההחלטה אודות תחום הלימודים לשלב מאוחר יותר בחיים. גם אלה שלמדו מקצוע או תואר ועוסקים בתחום שלמדו, עשויים למצוא את עצמם בשלב זה או אחר של החיים כשהם מעוניינים לבצע שינוי או לחשוב על גיוון – לשם הרחבת אופקים, הסבה מקצועית, תחושה של מיצוי בעבודה או התפקיד שלהם או רצון לשינוי בתחום העיסוק שלהם. נשאלת השאלה – האם יש גיל שנחשב למתאים לשינוי שכזה?

 

שינוי מקצועי – כל גיל הוא מועד מתאים!

התשובה לשאלה זו היא – לא! אדם צעיר או בוגר כאחד עשויים לחוש את התחושות שצוינו וייתכן וירצו לבצע שינוי כלשהו בחיים – שינוי תעסוקתי, שינוי מקצועי, בחירה לפנות ולהירשם למסלול לימודים במידה ולא עשו זאת בצעירותם ועוד. יש את הצעירים ויש את הבוגרים יותר שמרגישים צעירים בליבם וברוחם וגם עבורם תהיה לגיטימית תחושת המיצוי או הרצון לבצע שינוי בחיים התעסוקתיים שלהם. מכיוון שבמקרים רבים אין מגבלת גיל או מצב משפחתי כאשר הם מעוניינים בשינוי בחיים האישיים שלהם – הרי שכל גיל עשוי להיות לגיטימי לצורך כך.

 

איך מבצעים שינוי מקצועי?

כיום קל מאד לבחור שינוי ולבצע אותו. מה שקשה יותר ברוב המקרים הוא קבלת ההחלטה על שינוי, שכן מדובר בתהליך שעלול להיות מלווה בחששות, שינויים מהותיים וחוסר ודאות בנוגע לעתיד. שינוי מקצועי ניתן לבצע בכמה דרכים, להלן כמה רעיונות לכך, כשהנפוץ בהם הוא רישום ללימודים מקצועיים של תחום עיסוק חדש ושונה. בזכות קורסים מקצועיים המתאימים למי שלא מעוניין בתואר אקדמי אלא בלימודים מרוכזים לצורך רכישת מקצוע חדש – אין ספק שאפשר תוך פרק זמן קצר לעזוב את התחום הנוכחי ולהתחיל לעבוד במקצוע אחר, שונה, מעניין או מתגמל יותר. הקורסים המקצועיים בדרך כלל קצרי מועד וקל להתקבל אליהם ולסיים אותם בהצלחה.

מקצועות מבוקשים הדורשים תעודה מקצועית : מנהל חשבונות, חשב שכר, טכנאי דודי שמש, מזכירה, שף, מנהל רכש ,אינסטלטור ועוד.

 

שינוי מקצועי – מה אפשר ללמוד?

כאמור, כיום ישנן אפשרויות רבות המתאימות בתור שינוי מקצועי עבור כל מי שחפץ בכך, בכל גיל, בכל מצב אישי ובכל שלב בחיים. קורסי אדמיניסטרציה וניהול, קורסים הקשורים לבניין או בנייה, הנהלת חשבונות או מקצועות אחרים הקשורים לכלכלה וניהול כספים ועוד. כל אדם יכול ללמוד תחום שיהווה עבורו אתגר, שינוי מהותי וכיוון תעסוקתי ומקצועי שבו הוא ישאף ויוכל להצטיין, להתקדם ולנסות בכל מעודו לעשות כמיטב יכולתו. הקורס המקצועי יספק עבורו את כל המידע היישומי והמעשי הדרוש ואפשר יהיה להבין את התכנים גם במידה ומדובר בתלמידים צעירים יחסית שמתחילים בשלב זה את חייהם הבוגרים ומעוניינים בקריירה מעניינת.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב