ראשי » מאמרים » כתיבת תוכנית עסקית העוסקת בתכנון פיננסי מקיף

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

כתיבת תוכנית עסקית העוסקת בתכנון פיננסי מקיף







יזמים ועסקים בתחילת דרכם, כמו גם חברות היי-טק ועסקים קיימים, חייבים להקפיד על ניהול פיננסי תקין ויעיל. במציאות הכלכלית המורכבת של היום עסקים רבים מתמודדים עם בעיות בניהול תזרים המזומנים ובקשיים לגייס פתרונות אשראי ומימון, עליהם להתוות את הכיוון העסקי כדי להשיג את המטרות הרצויות, והם נדרשים לנהל נכון את נושא התמחיר, לקצץ עלויות, לחסוך בהוצאות מיותרות ולשפר רווחים.

לכן, כאשר מקימים עסק או מיזם חדש יש להכין תכנית עסקית כדי לבחון את כדאיות העסק, לגבש תכנון פיננסי ולבנות אסטרטגיות שיווק, ניהול והשקעות. חשוב לדעת כי התכנית חשובה גם לעסקים ותיקים, באמצעות התכנית אפשר לייעל ולשפר את איכות הניהול והשירות ללקוחות החברה, לבצע הערכת מצב בהתאם לתנאים המשתנים במשק ובהתאם לתחרות הקיימת בענף, להתוות אסטרטגיית תכנון פיננסי מקיפה ואיכותית וכדומה.

 

תכנון נכון הוא הבסיס להצלחה פיננסית ועסקית

 

בפיוט לכה דודי בתפילת קבלת השבת נאמר – “סוף מעשה במחשבה תחילה”, כלל זה תקף בעולם העסקים ומי שמיישם אותו מגביר את סיכויי העסק להצליח. חשוב לדעת כי למעלה מ-40,000 עסקים בישראל נסגרים מדי שנה, רובם עסקים קטנים, אחד החסמים המרכזיים לסגירתם הוא תכנון פיננסי לקוי. למעשה, רוב העסקים שנסגרו לא טרחו להכין תכנון פיננסי, הם גם לא פנו לייעוץ עסקי ופיננסי ולא כתבו תוכנית מפורטת כדי להתוות דרך לעסק ולהגדיר מטרות.

ישנם חסמים נוספים הגורמים לעסקים רבים להיכשל, ביניהם דחיינות, חוסר סדר וארגון, אי הכרות עם חוקים ורגולציות, פחד משתק, הון עצמי נמוך, לקיחת הלוואות יקרות, תמחור לא נכון, שיווק לא יעיל ועוד.

כדי למזער סיכונים ולהצליח חובה להכין תוכנית עסקית, מומלץ בעזרת חברה מקצועית ובעלת ניסיון עשיר בתחום. בעזרת צוות מקצועי מתאימים את סוג התכנית העסקית הנכונה והמתאימה ביותר לצרכי ולמאפייני הארגון, לדוגמה תכנית יישומית הכוללת ליווי מלא של היזם, בעל העסק או מנהלים בכירים בארגון, תכנית מורחבת הכוללת היבטים נוספים כמו הערכת שווי הפעילות הקיימת בארגון, פתרונות מימון ואשראי, לרבות קרנות מימון בערבות המדינה והגשת בקשות לקרנות פילנתרופיות מתאימות, הכנת מצגת למשקיעים ועוד.

 

עקרונות מנחים בכתיבת תכניות עסקיות

 

ישנם עקרונות חשובים עליהם יש להקפיד בעת כתיבת תוכנית עסקים לעסק חדש או קיים, חלק מהעקרונות העוסקים בתכנון פיננסי ניתן ללמוד במהלך קורס הנהלת חשבונות, לדוגמה כללים חשבונאיים, מלאי, רכוש, חישוב פחת, עסקאות מט”ח וכיוצא בזה.

בתכנית העסקית יש לכלול פרק נרחב העוסק בתכנון פיננסי, כמו כן חשוב לכלול פרק העוסק במחקר שוק ובדיקת מתחרים, לבסס תחזיות פיננסיות על נתוני אמת ויש להתייחס לכל ההיבטים הרלוונטיים הנחוצים להצלחת העסק או המיזם, לרבות שיווק, יעדים, תזרים מזומנים לטווח הקצר והרחוק, עלויות מימון וכדומה. בגלל מורכבות הנושא מומלץ לפנות לחברה מקצועית המציעה פתרונות מתקדמים ופועלת בדיסקרטיות.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב