ראשי » מאמרים » למה כדאי לצאת להשתלמויות?

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

למה כדאי לצאת להשתלמויות?







אנשים רבים שעובדים במקצועות מסודרים ונדרשים מכירים את העדכונים והשינויים שעוברים על תחומים רבים בשוק העבודה. ידע הולך ומשתנה, עדכונים חדשים נכנסים לתוקף, תקנות וחוקים נחקקים ונושאים שונים אפילו מתבטלים והופכים ללא רלוונטיים. על מנת להיות עם האצבע על הדופק ולהבין את השינויים שמתרחשים – צריך ללמוד אותם ולהיות ערים לכל מה קורה עם הזמן. השתלמויות מקצועיות עשויות להתברר כמתאימות מאד לצורך כך, שכן הן מבוססות על תכנים משתנים ונבנות על בסיס המידע והנתונים העדכניים ביותר שידועים בכל תחום ותחום. יתרה מכך, מטרתן של השתלמויות רבות היא העברה של חומר מסודר למי שעוסק בו כדי להעביר את הידע למעשה או ללקוחות שלו.

 

מה היתרונות של יציאה להשתלמות?

 

להשתלמויות יכולות להיות גם מטרות ויתרונות רבים אחרים, כתלות בתחום העיסוק ובמידת העדכניות הדרושה לצורך ביצוע העבודה המקצועית על הצד הטוב ביותר. להלן חלק מהיתרונות של השתלמויות מקצועיות:

פגישה עם בעלי מקצוע נוספים מהתחום, יצירת הכרויות חדשות ואולי גם שיתופי פעולה שעשויים להתאים לכל הצדדים.

בהשתלמות אפשר יהיה לשמוע תכנים חדשים, נושאים היקפיים או כאלה שלא בהכרח קשורים באופן ישיר לתחום העיסוק.

קבלת דעות שונות, נקודות מבט מעניינות של אנשי מקצוע אחרים, קבלת משובים על דרכי התמודדות עם אתגרים או משימות משותפות ועוד.

שינוי אווירה מהעבודה השגרתית עשוי להוביל לשיחות מעניינות ולשבירת השגרה, מה שבתורה תביא ליחסים טובים ונעימים יותר בין העובדים לבין המנהלים.

כשם שכל אדם שונה מאחר – כך הדבר גם בעולם התעסוקה. גם אנשים שעובדים באותו תחום בדיוק יהיו בעלי השקפות עולם עסקיות שונות ויוכלו להעשיר ולהפרות זה את זה. טיפים, רעיונות ודרכי מחשבה שמקבלים מהאחר עשויות לפתח את המחשבה ולסייע בעבודה היומיומית.

יש תחומים או מקצועות שבהם השתלמות אחת לפרק זמן מסוים היא נדרשת וחובה לעבור אותה בהצלחה על מנת להמשיך לעסוק בתחום באופן מקצועי (השתלמות חשבי שכר, למשל).

השתלמות לימודית – שאליה מגיעים על מנת ללמוד, להעשיר את הידע, לקבל כלים חדשים להתמודדויות מוכרות שקיימות בתחום או רעיונות חדשים.

 

איך יודעים על קיומן של השתלמויות מקצועיות?

 

ברוב המקרים כל מי שעוסק במקצוע מסוים יידע בדיוק מהם ערוצי השיווק של כנסים, תערוכות או ימי עיון הקשורים לעולם התעסוקתי שלו. אלה יפורסמו בעיתונות הכתובה והדיגיטלית ובמקרים רבים יאורגנו על ידי גופים רשמיים המאגדים אצלם את כל המידע אודות אנשי המקצוע מהתחום. במקרים רבים יקבל העובד הזמנה כאשר השתלמות שמתאימה לו עומדת לצאת לדרך ועשויה לתרום לו ולעבודה היומיומית שלו. חברות בארגון או לשכה יכולה גם היא לפתוח דלתות הן בהיכרויות עסקיות ומקצועיות והן לזמן את העובד או המנהל לשלל הזדמנויות ללמוד, להעשיר את הידע שלו ולסייע בידו לבצע את העבודה שלו בצורה הרבה יותר טובה.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב