ראשי » מאמרים » למה חשוב לבצע הדברה רק על ידי מי שהוסמך לכך?

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

למה חשוב לבצע הדברה רק על ידי מי שהוסמך לכך?







לביצוע הדברה ביתית יש חשיבות גדולה, זאת משום שמזיקים ומכרסמים נושאים מחלות שונות, דבר אשר מעמיד אותנו ואת חיות המחמד שלנו בסיכון בריאותי. בנוסף, את ההדברה חשוב לבצע בעזרת אנשי מקצוע מוסמכים בלבד.  אם בעבר לא הייתה מודעות גבוהה לסיכונים הקיימים בהדברה, ואנשים שכרו את שירותיו של כל אדם שהציג את עצמו כמדביר, כיום המצב השתנה לחלוטין ורוב האנשים מקפידים על השכרת שירותיו של מדביר מוסמך, היודע כיצד להתאים את שיטת ההדברה לסוג המזיקים, קובע בקפדנות מהו המינון הנכון של חומרי ההדברה ומשתמש בציוד הדברה בטיחותי המומלץ להדברה מקצועית.

סוגי הדברה ביתית

הדברה כימית – שיטה מוכרת ושכיחה. בהדברה זו משתמשים בכימיקלים רעילים שמחסלים את המזיקים ובאותו ציוד הדברה מקצועי המתאים לכך. היתרון של הדברה זו היא שהיא אפקטיבית ביותר ומשיגה את התוצאה הרצויה בכל הקשור אל מיגור המזיקים. החסרונות הם שהיא מהווה סכנה בריאותית וגורמת נזק לסביבה ולבעלי החיים.

הדברה ירוקה – היתרון של הדברה זו הוא שהיא אינה פוגעת בסביבה, בחיות המחמד ובבני האדם. בהדברה זו משתמשים בחומרים שאינם רעילים והמטרה העיקרית שלה היא מיגור המזיקים על ידי הרחקתם ממקום אחד למקום אחר, שאינו מיושב.

 

מתי הזמן הנכון להדברה ביתית והיכן?

כיוון שרוב המזיקים מופיעים בסביבת המחייה שלנו בעונת הקיץ, חשוב לשכור את שירותיו של מדביר מוסמך טרם עונת הקיץ, ולפחות פעם אחת בשנה. מומלץ לבצע הדברה במקומות הבאים:

דירות – יש אפשרות של הדברה בחלקים הפנימיים של הדירה, בגינה ובמערכת הביוב.

שטחים משותפים  – הדברה של שטחי חלל המדרגות, חדרי האשפה ופיר המעלית.

בית פרטי – הדברה זו תכלול ריסוס של מעטפת הבית, שטחי הבית ועליית הגג.

רבי קומות – כאן חשוב לכלול גם הדברה של ארונות החשמל והצמחייה החיצונית לבית.

איפה לומדים הדברה?

מכללת מישלב הוותיקה מוכרת כמכללה מובילה בתחומי הלימוד המקצועיים. המכללה מציעה  השתלמויות, ימי עיון וקורסים מקצועיים וביניהם קורס הדברה. המכללה מבטיחה לסטודנטים הנרשמים לקורס ההדברה וקורסים נוספים במכללה, גישה לימודית חדשנית ואישית, תכניות לימוד ברמה גבוהה, צוות מרצים מהשורה הראשונה וכיתות מרווחות וממוזגות.

קורס הדברה מטעם המשרד לאיכות הסביבה נמשך כשישה חודשים ובסיומו תוענק לבוגרים תעודת מדביר בפיקוח המדינה. קורס ההדברה הביתית הינו קורס המיועד לאנשים שסיימו 12 שנות לימוד וללא עבר פלילי. מסלולי הלימוד של קורס זה מוצעים במתכונת בוקר/ערב/שישי ונושאי הלימוד כוללים בין השאר את היבט הבטיחות בעבודת המדביר, נושא הכולל היכרות עם ציוד הדברה בטיחותי. בסיום הקורס נערכות בחינות מטעם המשרד להגנת הסביבה והצלחה בהן תוביל לקבלת תעודה ורישיון מדביר מטעם המשרד להגנת הסביבה.

 

מאמר זה נכתב בשיתוף עם חברת מולטיטול – המספקת גם ציוד ריסוס המתאים למדבירים מקצועיים.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב