ראשי » מאמרים » עיצוב תעשייתי בשוק העבודה

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

עיצוב תעשייתי בשוק העבודה







מה משותף לאייפון, קוביות לגו ורכב החיפושית? התשובה היא שכולם פרי פיתוח של עיצוב תעשייתי מהפכני. עיצוב תעשייתי הוא חלק בלתי נפרד מעולמנו כיום, והפך לאחד המרכיבים המשמעותיים באסטרטגיה של חברות שונות המחפשות קונספטים עתידיים. למעשה, כל מוצר חדשני, אסתטי או יעיל במיוחד הוא תוצאה של תהליך עיצוב תעשייתי מורכב ומרתק.

עיצוב תעשייתי הוא שוק שמשתנה ללא הרף, ולכן תמיד נותר מעניין ורלוונטי בכל תחומי החיים. אם אתם מחפשים מקצוע שיגרום לכם לפתוח את הראש, שלא יכניס אתכם לשגרה ושיפתיע אתכם כל יום מחדש – שימו את העיצוב התעשייתי בראש הרשימה.

למי מתאים להיות מעצב תעשייתי?

בכל הנוגע לעיצוב תעשייתי, אחד הדברים החשובים ביותר הוא דמיון ויצירתיות. כדי להביא את העיצוב החם הבא, צריך לדעת לחשוב מחוץ לקופסה ולהיות בעלי חזון מעניין. בנוסף, אלו צריכים להיות אנשים לא מקובעים, שיודעים להסתגל במהירות, להיות מגוונים ולדעת לעבוד לפי דרישות ומגבלות.

מכאן שהרבה פעמים הכישרון האישי חשוב לא פחות מהשכלה בתחום. ההשכלה באה כדי לתת נפח נוסף ומקצועי למעצב התעשייתי – ללמוד איך לפתח רעיון מאפס, איך לתכנן מוצר חדש ולאיך לעבוד עם תוכנות שונות, הן מבחינה עיצובית והן מבחינה הנדסית.

שלבי העבודה בעבודתו של מעצב תעשייתי

ישנם שלושה שלבים עיקריים ובסיסיים בעבודתו של כל מעצב תעשייתי:

שרטוט – בשלב הראשון המעצב התעשייתי עובד מול לוח שרטוט ומנסה לשרבט את הפיתוח המהפכני הבא. לרוב, זה לאחר שנעשה מחקר שוק כלשהו שמראה צורך במוצר חדש או עיצוב חדש בתחום מסוים. ברגע שהמעצב מגיע לאיזשהו עיצוב סופי, הוא עובר לשלב הבא.

בניית מודלים – לרוב, בשלב השני עוברים אל המחשב, והופכים את השרבוט למודל ממוחשב לכל דבר. זו עבודה המשלבת תכונות גרפיות ותוכנות שרטוט שונות.

ייצור – השלב הבא הוא השלב המיוחל בו הרעיון הופך למוצר של ממש. בשלב זה מייצרים אב-טיפוס על פי המודל הממוחשב, שבהמשך, אם הכל מסתדר על הצד הטוב ביותר, הופך למוצר אמיתי.

חשוב לציין שהמעצב התעשייתי אחראי הרבה פעמים גם על צבע המוצר, המרקם שלו, הצלילים שהוא מפיק וכדומה. אחרי שנוצר אב-טיפוס, הכדור מתגלגל אל מנהלי הייצור והשיווק, שלוקחים את האב-טיפוס והופכים אותו למוצר אמיתי בשוק.

איפה ניתן להשתלב בעיצוב התעשייתי?

מעצבים תעשייתיים יכולים להשתלב במגוון רחב של מקומות תעסוקה שונים – אלו יכולים להיות חברות עיצוב, משרדי תכנון, חברות יצרניות ואף שילוב בעולם הפרסום. בהמשך ניתן להשתלב בתפקידי ניהול מוצר או לצאת אל השוק הפרטי ולעבוד כמעצבי מוצר עצמאיים לגמרי.

אחת השאלות שכנראה עולות לכם לראש הוא השכר. אז חשוב לדעת ששכר התחלתי בתחום עיצוב תעשייתי נע בין 8,000-10,000 ש”ח לחודש. ככל שתצברו וותק, ניסיון מקצועי וידע נרחב, תוכלו כמובן לעלות בסולם השכר ולזכות במשכורת נאה מאוד; מעצבים פרטיים יכולים להגיע למשכורות של עשרות אלפי שקלים בחודש.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב