ראשי » מאמרים » חשבונית מס או קבלה?

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

חשבונית מס או קבלה?







העולם נחלק לשניים, יחידים שמחליטים לעסוק בתחום החשבונאות באופן מקצועי וזאת מתוך מטרה לספק את שירותיהם בתחום לארגונים וגופים פרטיים ואלו שמחליטים להירשם אל קורס חשבי שכר, הנהלת חשבונות או כל קורס אחר בתחום החשבונאות וזאת על מנת לנהל את כל ההיבט הפיננסי של העסק שלהם באופן עצמאי. אם גם עדיין לא החלטתם באם אתם מעוניינים לעסוק בתחום זה או אחר אך אתם מעוניינים לדעת מה ההבדל בין חשבוניות מס וקבלות, התחילו לקרוא מאמר זה!

 

 מהי החשבונית המתאימה לכם?

רוב האנשים סבורים שחשבוניות מס וקבלות הן הינו הך ואין זה משנה מה מנפיקים. סברה זו הינה טעות חמורה, שכן קיימים הבדלים משמעותיים בין חשבוניות מס וקבלות וכל בעל עסק חייב לדעת את ההבדל בין אלו או לשכור את שירותיהם של אותם מומחים שסיימו קורס חשבי שכר, אשר יודעים מה להגיש לרשויות.

עוסקים פטורים – אם אתם עוסקים פטורים, אינכם רשאים להנפיק חשבוניות-מס, אלא רק חשבוניות עסקה אותן נוהגים לשלוח ללקוח כדרישה לתשלום וקבלות לאחר קבלת התשלום מהלקוח. נכון להיום כל עוסק פטור יכול להנפיק מסמכים חשבונאים באופן מקוון וזאת באמצעות תוכנת הנהלת חשבונות בעלת רישיון ממשרד האוצר.

עוסקים מורשים וחברות בע”מ – יכולים להנפיק באופן מקוון או ידני חשבוניות מס וחשבוניות מס קבלה וזאת משום שהם גובים מע”מ.

 

הכל אודות חשבוניות מס

 

חשבונית מס היא דרישת תשלום הנשלחת ללקוח על ידי עוסק מורשה או חברה בע”מ. על סמך חשבונית מסוג זה, בעל העסק רשאי לקזז את מס התשומות (מס שכלול בחשבונית) וזאת כנגד המס שהוא חייב לשלם על כל עסקאותיו. כל עסק חייב לדווח על אותן חשבוניות אותן הוא הוציא כהכנסה וזאת למטרת החישוב של תשלומי המע”מ ומקדמות המס. חשבוניות מס תמיד תכלולנה את כותרת החשבונית ‘חשבונית מס’, שם העוסק, מספר העוסק, מספר החשבונית ותאריך הנפקתה.

חשוב לדעת שכל עוסק מורשה (או חברה בע”מ) שמוציא ללקוח שלו חשבונית מס, למעשה משלם כבר את המע”מ בגין החשבונית וזאת גם אם הוא עדיין לא קיבל את התשלום בפועל, פעולה שלעיתים יוצרת בעיות תזרימיות בעיקר לגבי לקוחות שמשלמים בשיטת השוטף פלוס. לכן, חשוב להתייעץ עם מומחים בתחום האם ניתן להפיק חשבונית עסקה ורק בעת קבלת התשלום להנפיק את אותה חשבונית מס קבלה.

 

ההבדלים בין קבלה לחשבונית מס קבלה

 

קבלה – מסמך שעיקרו תיעוד קבלת התקבול מהלקוח, אם בצורת כרטיס אשראי, העברה בנקאית, מזומן וכד’. החוק בישראל מחייב הנפקה מיידית של קבלה לאחר קבלת תשלום.

חשבונית מס קבלה – מסמך המאחד את חשבונית המס והקבלה והפקתו נעשית באם מתקבל התשלום בעת מעמד ביצוע העסקה. מסמך זה רלוונטי גם הוא אך ורק לעוסקים מורשים וחברות בע”מ.

כעת, כל שנותר לכם לעשות הוא להגיע להחלטה האם תהיו מעוניינים ללמוד את התחום למטרת בניית קריירה תעסוקתית ופרנסה נאה או למטרת ניהול עצמי של הפיננסים בעסק שלכם. בהצלחה!

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב