ראשי » מאמרים » לימודים מקצועיים ללא בגרות

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

לימודים מקצועיים ללא בגרות







הרבה פעמים ניתנת ההרגשה שמה תעודת בגרות היא תעודה להצלחה בחיים או להישגים כלכליים. אמנם תעודת בגרות היא אכן פותחת לא מעט דלתות, אך ישנם מקצועות רבים ומבוקשים בארץ ובעולם שלא דורשים תעודת בגרות – והצלחתם תלויה אך ורק בכישרון, חריצות וניסיון.

 

בעבר, בתי הספר המקצועיים קיבלו נוק-אאוט על ידי העלייה הגדולה בנרשמים למוסדות האקדמאים. אבל הירידה במספר אנשי המקצוע במקצועות מסוימים גרמה לדרישה גבוהה בשוק, כזו שהעלתה את תנאי השכר באופן משמעותי והפכה את אותם מקצועות למבוקשים ונדרשים. מקצועות דוגמת אלו קשורים בטכנאות, עיצוב, מזכירות, מכונאות, הנהלת חשבונות, ביטחון ושרברבות. בעזרת לימודים מקצועיים ניתן ללמוד מקצוע נדרש ולזכות בתנאי שכר מצוינים ויציבים, בלי הצורך בתעודת בגרות או בלימודים אקדמאיים.

 

למה לבחור בלימודים מקצועיים?

 

פעמים רבות, הסיבה לבחירה זו היא מכיוון ואין תעודת בגרות ביד, ותהליך השלמת הבגרויות עשוי להיות מתיש. אך גם עם תעודת בגרות, בוגרים רבים בוחרים לפנות אל הלימודים המקצועיים. זאת כיוון שאלו פותחים דלת מהירה וקלה אל עבר מקצוע נדרש ואל עבר משכורת בטוחה.

 

חשוב לזכור שבעולם של היום, ישנם לא מעט מקצועות בהם הניסיון המקצועי חשוב בכמה מונים מהלימודים התיאורטים. לכן, חברות רבות מעדיפות להעסיק עובד עם ניסיון ברזומה ו”קבלות” להראות, מאשר עובד טרי שהרגע יצא מדלתות האוניברסיטה עם תואר ביד.

 

קורסים מקצועיים – כל הפרטים

 

תהליך הקבלה: פעמים רבות קורסים אלו יידרשו מכם 12 שנות לימוד, וכן ראיון קבלה שיבדוק את רצינותכם.

אפשרויות: האפשרויות ללימודים מקצועיים הן רבות מספור, ומתחומי עניין שונים ומגוונים. רצוי לבחור בתחום שמדבר אליכם ומעניין אתכם, כי בסופו של דבר זו תהייה עבודתם היומית. על האופציות הפתוחות בפניכם נפרט בהמשך.

אורך הקורס: לימודים מקצועיים אפשר למצוא בכל מיני מתכונות שונות, בין אם זה לימודי יום וערב, לימודים הארוכים מספר חודשים או לימודי “אקספרס” האורכים זמן קצר. אורך הקורס תלוי במקצוע ובסוג ההכשרה הנדרש.

 

כל האפשרויות לקורסים מקצועיים

 

כאמור, יש לא מעט אופציות מעניינות למקצועות מרתקים. בתור התחלה, חשוב לבחור את התחום שמעניין אתכם, ולאחר מכן לבחור בהתמקצעות ספציפית.

אלו הם רק חלק קטן מהתחומים שפותחילימודי חשבונאות, מינהל ומיסים – תחום החשבונאות הוא תחום שהיה ויהיה נדרש ומכובד. תחום זה יקנה לכם ידע פיננסי ואפשרות להשתלב בתפקידים חשובים ומבוקשים בחברות ועסקים שונים.

לימודי טכנולוגיה, תשתיות ולוגיסטיקה – תחום זה עוסק בעבודה מאתגרת הכוללת נושאים כמו מסחר, ייבוא וייצוא, ניהול פרויקטים ואחזקה. תוכלו ללמוד מקצוע של ניהול לוגיסטיקה, ניהול מחסנים,ניהול מטבחים וכדומה.

מקצועות מים – תחום מרתק נוסף הוא תחום מקצועות המים המקנה ידע בתחום מתקני התברואה. בתחום זה תמצאו מקצועות כמו ניהול מערכות אינסטלציה, תחזוקת משאבות ודגימת מי ביוב ומי שפכים

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב