ראשי » מאמרים » לימודים הכשרה מקצועית

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

לימודים הכשרה מקצועית







מחפשים מקצוע ולא בטוחים מה הכיוון שלכם? לא מעוניינים בתואר אקדמי, אבל גם לא יודעים מה האפשרויות הנוספות? מתים לעשות הסבת מקצוע, אבל לא יודעים איך? התשובה לשלוש השאלות האלו היא דומה: הכשרה מקצועית.

 

הכשרה מקצועית היא אופציה מצוינת לרכוש מקצוע מבוקש ובעל הכנסה יציבה, במהירות ובעלות נמוכה יחסית. הכשרה מקצועית היא למעשה קורס מקצועי וספציפי, המספק מקצוע מסודר בסיום הלימודים. קורסים כאלו ניתן למצוא במגוון רחב מאוד של תחומים, ביניהם תחום הנהלת שכר, מקצועות המים, בניין וסביבה, חשמל ואלקטרוניקה וכדומה. את הקורסים האלו ניתן ללמוד במכללות המקצועיות השונות.

 

אמנם לימודים מקצועיים הם זולים מתואר אקדמאי שלם, אך גם הם דורשים סכום התחלתי מסוים. כדאי לדעת שהממשלה ממנת באופן מלא או חלקי את הקורסים המקצועיים, אם אתם עונים לדרישות מסוימות.  במאמר זה תמצאו את כל המסלולים ללימודים מקצועיים למבוגרים.

 

הכשרה מקצועית במימון המדינה

 

אחת הדרכים לרכוש מקצוע היא בעזרת תכניות מיוחדות הממומנות על ידי המדינה. אלו מתאימים לאנשים שאינם מועסקים או לכאלו המועסקים בעבודה לא מקצועית, ומעוניינים לרכוש מקצוע. כדי לקבל זכות ללימודים הכשרה מקצועית במימון המדינה, יש צורך בהפניה מגופים מוסמכים, כמו שירות התעסוקה. אם אתם נמצאים מתאימים להכשרה כזו, תדעו שישנם כמה תחומים בהם תוכלו להתמחות, כמו בניין וסביבה, חשמל ואלקטרוניקה, מכונות, רכב וכדומה.

 

מימון חלקי של לימודים הכשרה מקצועית

 

אופציה נוספת היא בעזרת מימון חלקי של הלימודים, מטעם האגף להכשרה מקצועית במשרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. אגף זה מפעיל מסלול מיוחד המקנה שוברים למימון חלקי של שכר הלימוד. הזכאים למימון דרך מסלול זה הם נשים וגברים חרדים, בני מיעוטים, אנשים עם מוגבלויות, עולים חדשים, אסירים משוחררים, חיילים משוחררים, צעירים בסיכון וכדומה.

 

לימודים הכשרה מקצועית במימון עצמי

 

האופציה השלישית היא, כמובן, לימודים במימון עצמי. ישנם לא מעט מקצועות שניתן לרכוש בעזרת לימודים קצרים ובסכום נמוך יחסית. קורסים כאלו מתקיימים במכללות ובבתי ספר פרטיים, ובסופם ניתן לקבל תעודה רשמית מטעם משרד העבודה. כאמור, ניתן למצוא מגוון רחב של קורסים כאלו, בתחומים כמו גננות, בניין, צילום והפקה, ניהול, רכב וכדומה.

חשוב לדעת שניתן לממן לימודים כאלו בעזרת הפיקדון לחיילים משוחררים, באם השתחררתם מלפני לא יותר מחמש שנים.

היתרונות של קורס מקצועי על פני תואר אקדמאי

זמן – קורס מקצועי הוא קצר משמעותית מתואר אקדמאי, ומוציא אתכם אל שוק העבודה בזמן קצר ועם מקצוע מבוקש ביד.
תנאי קבלה – תנאי הקבלה לקורסים המקצועיים נוקשים פחות מזה של תואר אקדמאי, ופעם רבות אף לא דורשים תעודת בגרות.
בחירה מגוונת – תואר אקדמאי הוא רחב מאוד ולא ממוקד. לעומת זאת, תוכלו לבחור קורס מקצועי ספציפי שייתן לכם התמחות נקודתית, ויספק לכם יתרון בשוק.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב