ראשי » מאמרים » איך בוחרים מה ללמוד?

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

איך בוחרים מה ללמוד?







כאשר מדברים על הקושי בבחירות הקשורות ללימודים על תיכוניים, הכוונה היא בדרך כלל לבחירת תחום הלימוד המבוקש. אך החלטה משמעותית וקשה לא פחות היא דרך הלימוד המועדפת: האם עדיף לבחור במסלול לימודי תואר אקדמי או שמא עדיף לבחור קורסים מקצועיים ממוקדים שמשלבים פרקטיקה? אז בואו נקל עליכם מעט את קבלת ההחלטה באמצעות שלושה שלבים מרכזיים.

 

 

שלב ראשון – השאלות הנכונות

 

אף אחד לא אוהב להתמודד עם השאלות הקשות בחיים, אבל ההבנה שדחייה תוביל לדחייה נוספת וששום דבר טוב לא ייצא מכך, תוביל אתכם לעמדת הפתיחה בהקדם: שלב שאילת השאלות הנכונות. בשלב הזה עליכם לשאול (ולענות!) על קושיות, כגון: במה אני טוב? במה אני פחות טוב? מה איני יכול לעשות (סיבות פיסיות או אחרות)? מה חשוב שיהיה לי במקום העבודה? מה פחות משמעותי בשבילי? כמה זמן וכסף אני מוכן להקדיש כדי להגשים את שאיפותיי? על מה איני מוכן לוותר בדרך לשם? ושלל שאלות נוספות. תוהים אם קורסים מקצועיים מתאימים לכם? ובכן, אם ללמוד 4-5 שנים לפחות במסגרת לימודי תואר, עם לחץ עבודות ומבחנים בלתי פוסק, ותוך כדי כך להוציא בין 50 ל-200 אלף שקל, פחות מתאים לכם, אז כנראה שזוהי בדיוק סוג ההכשרה שתפורה למידותיכם. בימינו, כשגם תואר אקדמי מתמשך ומייגע לא מבטיח עבודה או שכר גבוה, רבים וטובים בוחרים – לימודי תעודה ולימודים מקצועיים.

 

 

שלב שני – מסננים ומתמקדים

 

אחרי שהגעתם למסקנות הראשונות, זה הזמן להתחיל לסנן. בעולם קיימים מאות מקצועות חופשיים, אשר רבים מהם עשויים לעניין אתכם. על פי התשובות לשאלות אותן העלנו בפסקה הקודמת, תוכלו לפסול רבים מהם, מתוך מטרה להתמקד ב-5 עד 10 מקצועות (רצוי מ-2-3 תחומים מקצועיים רחבים). כאן תגיע העת להכין שיעורי בית בדקדקנות יתרה על כל מקצוע פוטנציאלי, לרבות קריאה ברחבי הרשת, צפייה בסרטוני וידאו, שיחות עם מכרים מהתחום המדובר ועוד. אל תשאירו אבן אחת לא הפוכה בדרך להחלטה הגורלית. צברו מידע גם בכל הקשור לתנאי השכר הקיימים בתחום (פערים העשויים להגיע לאלפי שקלים בחודש), למשך הזמן של אותם קורסים מקצועיים המובילים אל התחום וכמובן – לרמות הביקוש הקיימות בישראל. קחו בחשבון שמה שנכון להיום, לא בהכרח יהיו נכון ליום בו תסיימו את הלימודים שלכם, בעיקר בכל הקשור לרמות ביקוש המקצוע (וכפועל יוצא – לרמות השכר).

 

 

שלב שלישי – מתחילים ללמוד

 

בשלב השלישי, כל שנותר לכם הוא לבחור את מוסד הלימודים הראוי, שיספק לכם את הכלים המקצועיים והמעשיים לעבודה בשטח וכשמדברים על קורסים מקצועיים, חשוב לבחור במקום שעונה על כל הדרישות, כמו למשל מכללה מובילה בישראל ללימודים מקצועיים. מכללה שמציעה לקהל המתעניינים אפשרות ללימודים בשלושה סניפים נגישים. מכללה המציעה את מיטב המרצים בתחומי העבודה, פיקוח צמוד של משרד התמ”ת ורזומה עשיר הכולל עשרות אלפי ישראלים שהשתלבו בשוק העבודה ונהנים כל בוקר בדרך לעבודה. בהצלחה!

 

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב