ראשי » מאמרים » תעודה מקצועית לאלו שלא אוהבים ללמוד

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

תעודה מקצועית לאלו שלא אוהבים ללמוד







עד לפני שנים לא רבות, סיום השירות הצבאי הוביל את צעירי ישראל לאחד משני כיוונים: אלו שאהבו ללמוד מצאו את עצמם על ספסלי האקדמיה למשך שלוש שנים ויותר מחייהם, נאבקים על כמות משרות פנויות הולכת ופוחתת ואלו שפחות התחברו לקונספט הלמידה, מצאו את עצמם עובדים במקצועות שונים אשר אינם דורשים הכשרה ממושכת. אלא שכיום, המציאות מאפשרת בחירה בנתיב שלישי: קורס מקצועי בן מספר חודשים, הפותח צוהר לתחום כזה או אחר המבטיח עבודה ותנאי שכר הולמים. נתיב שמאפשר פתרון גם למי שלא חושב שהקרבת שנים ארוכות של לימוד היא הדרך הנכונה עבורו.

 

קורס מקצועי – למי מיועד ובאילו תחומים?

 

קורס מקצועי הוא רעיון נפלא שפותר בקלות דילמה לא פשוטה של אלפי צעירים. יחד עם זאת, אין הוא מתאים לכולם. קורסים מקצועיים מתאימים לאנשים שמעוניינים בדברים הבאים:

  • מקצוע תוך פרק זמן קצר – קורסים אלו מיועדים לאנשים בכל הגילאים שלא מעוניינים או אינם יכולים להקדיש שנים ארוכות ללימודים ועדיין מעוניינים להצליח במימד התעסוקתי בחייהם.
  • התמקצעות – צעירים, הורים, בעלי עסקים שרוצים להתמקצע בתחומם
  • התחלה חדשה – אנשים בוגרים שמחפשים מקצוע חדש
  • פיתוח תעסוקתי – אנשים שמחפשים תחום עיסוק נוסף לתחום המרכזי שלהם ועוד.

 

כמובן שלא ניתן למצוא קורסים מקצועיים בכל תחומי החיים, אז רצוי מאוד שתהיה איזו שהיא זיקה או חיבה לאחד התחומים הבאים: מקצועות החשמל, מים ואינסטלטציה, תחום כיבוי האש, אחזקת רכב, רכש ולוגיסטיקה, ניהול מערכות מזון, משק ואחזקה ועוד.

 

מדוע קורס מקצועי מתאים לאנשים שלא ממש אוהבים ללמוד?

 

אנשים רבים חשים שספסל הלימודים אינו המקום המזמין ביותר על פני האדמה ומתקשים להקשיב וללמוד  לאורך שעות ארוכות מדי יום. לכן, קורס מקצועי הוא פתרון כה מושלם. ראשית, מרבית הקורסים אינם ארוכים, (במונחים של רכישת מקצוע חדש). 150-200 שעות (לעיתים אפילו פחות) ואתם עם תעודת מקצוע! שנית, בניגוד לאוניברסיטאות ולמכללות, מרבית הקורסים מוצעים במתכונת של פעם בשבוע למשך 3-6 שעות או פעמיים בשבוע (באמצע השבוע וביום שישי). וזאת בניגוד ללימודים 3-4 פעמים בשבוע במסגרת הלימודים האקדמאיים. שלישית, החומר הלימודי לעיתים מאתגר, אך ברובו אינו דורש השקעה אינסופית כמו במקרים רבים בלימודים האקדמאיים. רביעית, אין כמעט מטלות ביתיות, שיעורי בית וכדומה. בחלק מהקורסים לא מתקיימת בחינת הסמכה (או מתקיימת במתכונת פנימית של מוסד הלימודים). בקיצור, קורס מקצועי מאפשר להתחיל דרך חדשה גם לאלו שמבחינתם יום בלי לימודים הוא יום מוצלח…

 

איפה לומדים?

 

תמיד במכללה או מוסד לימודי בעל מוניטין מוצלח בתחום הלימודים המקצועיים ובעל כל אותם אישורים חיוניים. מכללה בעלת ניסיון מוכח בתחום הקורסים המקצועיים ורשימת בוגרים מרוצים שהשתלבו בתחומי תעסוקה רבים במשק הישראלי. מכללת מישלב מציעה אפשרות ללמוד את אותו קורס מקצועי אותו תבחרו בתל אביב, חיפה  או באר שבע. בנוסף, ניתן להגיע למכללה על מנת להתרשם מסביבת הלימוד, איכות המרצים ועוד. בהצלחה!

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב