ראשי » מאמרים » קורסים מקצועיים עדיפים על תואר?

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

קורסים מקצועיים עדיפים על תואר?







קורסים מקצועיים עדיפים על תואר?

אנשים רבים שמעוניינים להתחיל את דרכם “בעולם האמיתי” – משמע, ללמוד ובהמשך למצוא עבודה – נתקלים בשאלה: “מה עדיף – להירשם לתואר באוניברסיטה או במכללה וללמוד במשך מספר שנים או להירשם לקורס מקצועי שיהיה מהיר יותר ולצאת עם תעודה?”

התשובה לשאלה אינה חד משמעית וכל אדם שנתקל בה צריך לבחור בדרך שמתאימה לו – לאופיו, מצבו המשפחתי, מצבו הכלכלי ושאיפותיו. כדי לסייע למעוניינים לבחור בדרך הנכונה ננסה להסביר על ההבדלים בין תואר ובין קורס מקצועי.

על תארים אקדמיים – לא רק אמא שמחה

על חשיבות התואר האקדמי כבר שמענו מההורים, הסבים, הדודים וכל מי שקרוב אלינו מבחינה משפחתית. אחת הסיבות לחשיבות הרבה שנותנים לתואר, מעבר לעובדה שהוא מקנה ידע נרחב במגוון תחומים ומעשיר את האדם, היא שהוא יוצר רושם טוב על הסובבים (מה לעשות? צריך להודות בדבר) וכל אמא נהנית לספר לחברותיה על הבן או הבת שלה שבדיוק עושים תואר בתחום זה או אחר.

התואר האקדמי שנמשך כ- 3 שנים לפחות ודורש השקעה והתמדה בהחלט יכול לפתוח הרבה דלתות ולאפשר ללומד להמשיך גם לתואר שני ולדוקטורט. אנשים שמחזיקים בתואר יוכלו להשתלב במגוון משרות דווקא משום שהתואר לא מתמקד בנושא מסוים וכמובן – בגלל שהוא יוקרתי, אך בניגוד לעבר, היום זוהי אינה האופציה היחידה וניתן להירשם גם ללימודי תעודה שהם לימודים קצרים יותר שבסופם הסטודנט מקבל תעודה.

לימודי תעודה – ממוקדים במטרה

לימודי התעודה מתאפיינים בגמישות רבה כך שלאנשים שבוחרים בהם יהיה יותר זמן לעבוד. כמו כן, הקורסים מתאימים לאנשים שלא יכולים לממן תואר, לאנשים שמעוניינים ללמוד אך חסרים בזמן ולאנשים שאינם מעוניינים לעשות תואר (לא לכולם מתאים ללמוד במשך 3 שנים). היום, אפשר להירשם למגוון לימודי תעודה וקורסים, כמו למשל: לימודי רפואה משלימה, קורס חשבי שכר, קורס מנעולנות, קורס בניהול, קורס מורים לנהיגה, קורס מזכירות, לימודי עיצוב, לימודי עיתונאות, לימודי כתיבה, לימודי תכנות ועוד מגוון אפשרויות.

באופן כללי ניתן לומר שיועצי הלימודים ימליצו לאנשים שמעוניינים ללמוד לעשות תואר ואכן חלק מדרישות של המעסיקים עשויות לכלול תואר אך במידה והאדם יודע בדיוק מה הוא רוצה לעשות ייתכן שגם לימודי תעודה  יאפשרו לו להגיע ליעדו ואף יכינו אותו בצורה טובה להיקלטות בשוק העבודה.

 

 

אז לא הבנתי, מה עדיף?

כפי שהסברנו – לכל אחת מהאופציות, גם לקורסים וגם לתארים, יש יתרונות וחסרונות וכל אחד שמתלבט בין השתיים צריך לבחור בדרך שמתאימה לו – לצרכיו, מטרותיו, אופיו, סדר יומו ומצבו הכלכלי והמשפחתי. חשוב לזכור שבסופו של דבר ההצלחה תלויה במוטיבציה של האדם וביכולת שלו להתמודד עם קשיים, להתגבר עליהם וללמוד. ההחלטה צריכה להתבצע לאחר מחשבה מעמיקה והתחשבות בכל הנתונים.

מאחלים לכולכם הצלחה בלימודים ולמידה פוריה ומהנה.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב