ראשי » מאמרים » ההבדל בין חשב שכר לחשב שכר בכיר

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

ההבדל בין חשב שכר לחשב שכר בכיר







ההבדל בין חשב שכר לחשב שכר בכיר

מקצוע החשבות, שכולל את המקצועות חשב שכיר וחשב שכר בכיר, מתאים לבעלי זיקה לתחומי החשבונאות והכלכלה. שני המקצועות נחשבים ללימודים טכניים שדורשים כישורים ריאליים, יכולת יישום של חוקים, הבנה של תהליכים ויכולת דיוק עד לפרטים הקטנים ביותר. במאמר זה ננסה להסביר על תפקידי חשב השכר ותפקידי חשב השכר הבכיר. אם אתם מעוניינים ללמוד את התחום, כדאי להכיר את ההבדלים ביניהם.

על מתכונת הלימודים של חשבי שכר ועל התפקיד של חשבי השכר

מתכונת הלימודים של שני המקצועות – חשב שכר וחשב שכר בכיר – דומה מאוד, וההבדל המרכזי בין השניים הוא תחום הידע במיסוי. במסגרת קורס חשבי שכרלומדים הסטודנטים על הכנסות פטורות, נותני שירותים עצמאיים, הוראות ניכוי במקור, הוצאות מוכרות והוצאות עודפות, פסקי דין, מדרגות מס, מיסוי של קופות גמל, מיסוי בינלאומי, מניעת מיסוי כפול ונושאים נוספים.

במסגרת שני הקורסים נלמדים הנושאים דיני מיסים ודיני עבודה, והסטודנטים עוברים הכנה לקראת מבחן מעשי ועיוני שנערך מטעם לשכת רואי החשבון.

תפקיד מרכזי של חשבי שכר הוא עיבוד של תלושי שכר והפקתם ודיווח על העברות שבוצעו למוסדות ולרשויות. כמו כן, אחראים חשבי השכר על קופות גמל, ביטוח מנהלים, תנאים סוציאליים וקרנות השתלמות (יוזכרו גם בהמשך). כדי להבין בצורה טובה יותר מהם ההבדלים בין שני המקצועות הדומים אך השונים נסביר על כל אחד מהם בנפרד.

מהו חשב שכר?

מקצוע חשבות שכר שייך לתחום הנהלת החשבונות והתפקידים של חשב השכר הם לטפל במשכורות של עובדים ובזכויות שמגיעות להם, ביניהן: קרנות השתלמות, תנאים סוציאליים וקופות גמל. כיום, חייבת כל חברה לקבל שירותים מחשבי שכר.

מהו חשב שכר בכיר?

חשב שכר בכיר אחראי על תחומי השכר של מקום עבודתו ולכן הוא חייב להיות בעל ידע נרחב ומיומנות רבה (עליו להיות מיומן יותר מחשב שכר ולעבור הכשרה עמוקה ממנו). תחום התעסוקה של חשבים שכירים בכירים שייך ללשכת רואי החשבון בארץ, הלשכה בוחנת את המועמדים שמעוניינים להיות חשבי שכר בכירים ומסמיכה את המתאימים שעומדים במבחן מעשי בדיני עבודה, ביטוח לאומי, מדרגות מס מצטבר או בחישוב חודשי ומס הכנסה.

על לימודי חשבות שכר ולמה כדאי ללמוד את התחום  

קורס חשבי שכר מתאים למנהלי חשבונות, למנהלים שמעוניינים לרכוש ידע ולנהל את תחום השכר בחברה ולאנשים שעוסקים בכוח אדם. כדי להתקבל לקורס צריכים המועמדים לעבור ראיון אישי ולהציג תעודת בגרות מלאה. חלק מהמוסדות דורשים גם זיקה לתחום.

לימודי חישוב שכר נמשכים כארבעה חודשים, זמן קצר באופן יחסי, והסטודנטים שמסיימים אותם מקבלים תעודה מטעם מוסד הלימודים. לאחר בחינה חיצונית שעורכת לשכת רואי החשבון יוכל הסטודנט לקבל הסמכה רשמית. סטודנטים שהוסמכו יוכלו להשתלב במגוון ארגונים ועסקים. המשכורת של חשבי השכר נעה בין 8,000 – 22,000 כך שניתן בהחלט להגיע למשכורות גבוהות.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב