ראשי » מאמרים » איך לבחור יועץ מס?

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

איך לבחור יועץ מס?







איך לבחור יועץ מס?

כדי להביא את העסק להצלחה (בין אם מדובר על עוסק מורשה או עוסק פטור) יש לדאוג לפרטים רבים הכרוכים לא פעם בביורוקרטיה סבוכה, התנהלות שעשויה לגזול מבעל העסק זמן ואנרגיות רבות. אחד השירותים שיכולים להקל על בעל העסק הוא קבלת סיוע מיועץ מס.

יועץ המס אחראי על תחומים רבים – ביניהם: מילוי דו”חות שקשורים למיסוי, מילוי דו”חות שנתיים שיש להגיש למס הכנסה, מילוי דו”חות למע”מ ולביטוח לאומי, מילוי דוחות של העסק, הגשת דוחות, ייצוג חייבים במס מול הרשות למיסים, תכנון מס, החזרי מיסים, ליווי עסקי, מתן ייעוץ בנוגע לתחומים שונים ועוד מגוון שירותים יעילים שמקלים על הלקוח וחסכים לו זמן, אנרגיות וכספים. מעבר לזאת יועץ מס גובה שכר טרחה נמוך יותר מרואה חשבון וזהו יתרון משמעותי.

מה כולל תהליך ההכשרה של יועצי מס?

כדי לעסוק בתחום ייעוץ מס יש לרכוש ידע נרחב שניתן במסגרת קורס ממוקד. כיום, ישנם מגוון מוסדות לימוד שמציעים קורסים בתחום יעוץ מס אשר מפוזרים בכל רחבי הארץ.

במסגרת קורס יועץ מס לומדים הסטודנטים על שלושת הרשויות הגדולות שעוסקות במיסים: מס הכנסה, מס ערך מוסף והמוסד לביטוח לאומי. הנושאים הנלמדים כוללים את התחומים: הליכי גביה, רווח הון, הליכי שומה, הוראות לניהול ספרים, הצהרת הון, מס שכר ומס מעסיקים, ניכויים במקור, סוגים של מבוטחים, הצהרת הון, ענפי ביטוח, מיסוי קבלנים, מיסוי היחיד, הוצאות והפסדים, פטורים ממס הכנסה, הימנעויות ממס, ביטוח בריאות, ביטוח לאומי, מיסוי מקרקעין ותחומים נוספים.

נוסף על הלימודים צריכים הסטודנטים לעבור שתי בחינות שמבצעים משרד האוצר ונציבות מס הכנסה בתחום המיסים והחשבונאות. לאחר מכן, צריכים הסטודנטים לעבור בחינה של לשכת חשבונאים ויועצי מס. ההסמכה של ייעוץ מס ניתנת לסטודנטים שהוסמכו כמנהלי חשבונות. אותם סטודנטים יוכלו לקבל את התעודה המבוקשת ויוגדרו כיועצי מס מורשים מטעם הנציבות של מס ההכנסה.

איך תבחרו יועץ מס בהתאם לצרכים שלכם?

בראש ובראשונה יש לבחור ביועץ מס מקצועי, ותיק ומנוסה שיודע ומכיר את כל חוקי המס החדשים ביותר, מקפיד להתעדכן בנוגע לכל שינוי, יכול להעניק ללקוח מגוון שירותי מס, זמין ללקוח ומקפיד על עמידה בלוחות זמנים. כמו כן, צריך היועץ להיות אדם אמין שניחן ביחסי אנוש טובים. חשוב לוודא כי יועץ המס פועל בסודיות – אחרי הכל מדובר על הכספים של העסק וזהו מידע רגיש.

חשוב מאוד לא להתפשר על יועץ מס רק בגלל שהוא גובה מחיר נמוך ולהעדיף יועץ מס שגובה סכום הגיוני בהתאם למוניטין שלו, ניסיונו והשכלתו. כדי להגיע אל יועץ המס מומלץ לבקש המלצות מחברים ומכרים, ולאחר מכן, יש לקבוע פגישה לצורך היכרות ובמהלכה להתרשם מבעל המקצוע, להסביר על העסק, לסכם את אופן העבודה ולקבל הצעת מחיר.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב