ראשי » מאמרים » ההבדל בין יועץ מס לרואה חשבון

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

ההבדל בין יועץ מס לרואה חשבון







ההבדל בין יועץ מס לרואה חשבון

כל החשבונות, התשלומים, ההוצאות, המיסים ושלל המספרים שמהווים חלק בלתי נפרד מבתי עסק, חברות וארגונים מחייבים כל עוסק מורשה או עוסק פטור להיעזר בבעל מקצוע שמבין בתחום המיסוי, חותם על דוחות, מייצג את העסק מול רשויות המיסים ויפחית את המיסים ככל אשר ניתן.

לחיסכון במס, הטבות מס והחזרי מס יש חשיבות עצומה, בעיקר בארצנו הקטנטונת שנוהגת לשאוב תשלומי מיסים מהאזרחים ומבעלי העסקים; כך שהחיסכון יכול לאפשר לעסק לנשום, לצאת מלחצים ולהשקיע את הסכומים כדי לייעל ולשפר את שירותיו ומוצריו, ואף להרחיב את עיסוקיו.

מכיוון ששני בעלי המקצוע המרכזיים שאחראים על ניהול מס הם יועצי מס ורואי חשבון עולה השאלה: “מה כדאי – לבחור ביועץ מס או ברואה חשבון?”. כדי לענות על השאלה הלא פשוטה הזו יש לבחון את ההבדלים בין שני בעלי המקצוע.

מהם ההבדלים בין לימודי ייעוץ מס וראיית החשבון

המקצועות ייעוץ מס וראיית חשבון אינם זהים והבדלים ביניהם כוללים את סוג ההכשרה, עומקה ואורכה והסמכויות שיש לכל בעל מקצוע במסגרת התפקיד. כדי לבחון את ההבדלים נבדוק תחילה את הלימודים בשני התחומים.

לימודי ראיית חשבון הם לימודים אקדמיים שנמשכים כארבע שנים. במסגרת הלימודים רוכשים הסטודנטים ידע בכל תחומי החשבונאות והמיסוי. לאחר סיום לימודים אלה צריך הסטודנט ללמוד שנה נוספת כדי להצליח בבחינות הלשכה של רואי החשבון. בהמשך צריך הסטודנט לעבור שנתיים של התמחות במשרד רואי חשבון.

בניגוד ללימודי ראיית חשבון נמשכים לימודי יועץ מס כשנה בלבד ומתקיימים פעמיים בשבוע. הלימודים כוללים תכנים בתחום המיסים והחשבונאות ולאחר סיומם יש לעבור מבחני סיכום שמתבצעים יחד עם מס הכנסה.

את מי מייצגים בעלי המקצוע?

רואה חשבון יכול לייצג כל בעל עסק מול כל רשות מס בארץ. כמו כן, הוא יכול לחתום על כל הדו”חות הפיננסיים ומסמכי המס. בניגוד לרואה החשבון יכול יועץ המס לייצג עסקים מול מס ערך מוסף ומס הכנסה ויכול לחתום על מסמכים כספיים ששייכים לעמותות וחברות קטנות אך הוא לא יכול לייצג את הלקוח בפני הביטוח הלאומי. יועץ המס יוכל לספק ייצוג מול הביטוח הלאומי רק במידה ויעבור מבחן הסמכה מסוים. יתרונו של יועץ המס הוא הידע המקיף שלו בתחום המיסים.

אז מה עדיף בשורה התחתונה – יועץ מס או רואה חשבון?

לפי ההשוואה ניתן לראות שלימודי ראיית חשבון מקיפים ועמוקים יותר מלימודי ייעוץ מס ושלרואה החשבון יש סמכויות רבות יותר מיועץ המס. בנוגע לשכר – ידוע ששכר הטרחה שגובה רואה החשבון עבור עבודתו גבוה יותר מהסכום שגובה יועץ המס.

למרות ההבדלים שהתגלו במהלך ההשוואה קשה להחליט באיזה בעל מקצוע עדיף לבחור משום שהדבר תלוי ברווחים של העסק, בסוג העוסק, בצרכים הנוספים של העסק ובמקצועיות והאופי של בעל המקצוע. לפיכך ההחלטה צריכה להיות שקלול של כל הגורמים הנ”ל.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב