ראשי » מאמרים » ההבדל בין תעודה מקצועית לתואר

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

ההבדל בין תעודה מקצועית לתואר







במהלך השנים האחרונות חלו שינויים מרחיקי לכת בתחום ההשכלה ואנשים רבים – מצעירים ועד מבוגרים שמעוניינים ללמוד מתחבטים בשאלה: “האם להירשם ללימודי תעודה או ללימודי תואר?”

התשובה לשאלה אינה חד משמעית ותלויה בגורמים שונים. כידוע, ברוב המקרים יגידו ההורים לילדיהם לעשות תואר ואם אפשר בתחום רציני כמו למשל: כלכלה, רפואה או משפטים. כמו כן, ישמחו ההורים שילדיהם ימשיכו ויעשו תואר שני ואף דוקטורט אך לא מעטים הם האנשים שבוחרים להירשם ללימודי תעודה, לרכוש מקצוע ולצאת לדרך.

כיום ניתן להירשם למגוון קורסים איכותיים, כמו למשל: קורס רפואה משלימה, קורס עיתונאות, קורס חשבי שכר בכירים –  קורס מקצועי שמאפשר לסטודנט לעסוק במקצוע נחשב ביותר ועוד מגוון נרחב של תחומים. בהמשך המאמר נסביר על השיקולים בהם יש להתחשב לפני שלוקחים את הבחירה.

שיקולים לבחירה בין לימודי תעודה ולימודים לתואר

כדי לענות על השאלה שנשאלה קודם לכן נתמקד ב – 6 גורמים מרכזיים שעשויים לקבוע מה תהיה ההחלטה.

1. מצב כלכלי – לימודים לתואר מגיעים לסכומים גבוהים משום שמדובר על כמה שנות לימוד. הלימודים יהיו יקרים במיוחד במקרה שבוחרים ללמוד במכללות. בניגוד ללימודים לתואר, לימודי תעודה זולים יותר כך שלפעמים מדובר על חיסכון משמעותי.

2. זמן – זמן הוא פקטור חשוב בהחלטה. לימודים לתואר נעים בין 3-4 שנים ומעלה ולא לכולם יש את הזמן להשקיע בהם, בעיקר כאשר מדובר על אנשים שצריכים לעבוד במשרה מלאה כמו למשל בעלי משפחות. לעומת לימודי התואר הארוכים נמשכים לימודי התעודה מספר חודשים.

3. יכולת להתקדם בעבודה – לימודי תואר נחשבים ליוקרתיים יותר מלימודי תעודה כך שבמקרים רבים תינתן במקומות עבודה העדפה לאנשים שמחזיקים בתואר על פני בעלי תעודה. כמו כן, יכולים לימודי תואר לסייע לאדם לקבל מגוון משרות משום שבניגוד ללימודי התעודה הממוקדים הם מכילים ידע נרחב יותר, אך חשוב לציין שהדבר תלוי במקצוע ושלא מעט אנשים שלמדו בקורסים יכולים להצליח גם ללא תואר אקדמי.

4. תנאי קבלה – תנאי הקבלה ללימודי תואר נוקשים יותר מתנאי הקבלה לקורסים. כדי להתקבל ללימודי תעודה יש להוכיח כי המועמד למד מספר שנות לימוד, זאת לעומת תואר שדורש תעודת בגרות בממוצע מסוים וציון גבוה מספיק בפסיכומטרי.

5. אופי – לא לכולם מתאים ללמוד תואר מעמיק שדורש השקעה במשך שנים ויש אנשים שיודעים בדיוק מה הם רוצים לעשות ובוחרים ללמוד במסגרת לימודי תעודה משום שהם ממוקדים יותר ודורשים הרבה פחות זמן.

6. מבחר – אוניברסיטאות ומכללות מציעות לסטודנטים מגוון תחומי לימוד בהם ניתן לעשות תואר אך גם לימודי התעודה מציעים מבחר קורסים מקצועיים ואיכותיים, כמו למשל: קורס חשמלאות, קורס שיווק, קורס חשבי שכר וקורס חשבי שכר בכירים, קורס עיצוב, קורס נדל”ן ואפשרויות נוספות.

חשוב מאוד לשקול את היתרונות והחסרונות של כל בחירה ולהיות שלמים עם ההחלטה. שיהיה בהצלחה!

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב