ראשי » מאמרים » אילו משרות ניתן למצוא לאחר סיום קורס איטום גגות

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

אילו משרות ניתן למצוא לאחר סיום קורס איטום גגות







במדינה בה תחום הנדל”ן תמיד לוהט, פרוייקטי בנייה צצים חדשות לבקרים בכל רחבי הארץ ואנשי מקצוע בתחום הבניין לא מתקשים למצוא עבודה. כל פרוייקט מגורים נדרשים לאנשי מקצוע כגון הנדסאי בניין, מהנדס בניין, מפקח בנייה, מנופאי, חשמלאי, קבלן שיפוצים, אוטם גגות, מנהל עבודות שטח, מנהל עבודות גמר ועוד. יש מגוון מוסדות לימוד ברחבי הארץ בהם ניתן ללמוד את מקצועות הבניין ולזכות במקצוע לחיים.

אחת העבודות המאתגרות והחשובות בתחום הבניין היא איטום גגות. איטום גגות נועד למנוע רטיבות ודליפות מהגג אל תוך המבנה, והוא מתבצע בעיקר באמצעות הלחמת יריעות ביטומניות מפולימר, אך גם באמצעות טכנולוגיות איטום נוספות: זיפות – הדרך הישנה והטובה, שעדיין נחשבת ליעילה יחסית; איטום עם חומרים פוליאורטנים, שנעשה בהתזה ונפוץ בעיקר בגגות שהגישה אליהם קשה; ואיטום עם חומרים אקריליים, שמתבצע במריחה או בהתזה ומתאים לגגות בטון חדשים שטרם קיבלו איטום או גגות קטנים.

הכשרה באיטום גגות

מאחר שאיטום נחשב לנושא בעייתי בענף הבנייה אשר פרוץ להרבה כשלים וליקויים, אנשים שמעוניינים לעבוד כאוטמים חייבים לעבור קורס מקצועי במוסד מוכר ולקבל תעודה. במרבית הקורסים ישנה התמקדות באיטום גגות ביריעות ביטומניות משולבות בפולימר באמצעות הלחמה, שכן זוהי השיטה הנפוצה בישראל ובעולם. בין היתר, נלמדים בקורס הנושאים: חומרים ביטומנים ויישומם, הכנת גגות לפני איטום,התקנים לביצוע ואיכות איטום, טיפול בכשלי איטום, פתרונות לנזילה מגגות, ופיקוח ובטיחות. בנוסף, הקורס כולל הדגמות ויישום מעשי של החומר בשטח.

לרוב, קורס איטום גגות הוא קורס במסלול ערב, הנערך פעם בשבוע למשך כ-20 מפגשים. על כן, ניתן לשלב אותו בעבודה במשרה חלקית או מלאה כדי לא להפסיד כסף בזמן הלימודים.

אחרי הקורס: משרות באיטום גגות

לאחר סיום קורס איטום גגות ועמידה בבחינות התיאורטיות והמעשיות בהצלחה, התלמידים מקבלים תעודת “אוטם מורשה” או “אוטם מקצועי מוסמך” (תלוי בקורס). כבר במהלך הקורס ניתן להתחיל לחפש עבודות בתחום – גם פרוייקטים חדשים וגם מבנים קיימים עשויים להידרש לעזרתו של קבלן איטום גגות מקצועי או קבלן איטום מקצועי מוסמך שיבצע איטום ראשוני של הגג או טיפול בנזילות שנוצרו ולאיטום מחדש. אוטם מוסמך אף יוכל לשמש כקבלן מורשה במשרדי ממשלה.

לעתים קרובות, הפונים לקורס איטום גגות הם כבר בעלי מקצוע בענף הבנייה – מנהלי פרוייקטים, מנהלי עבודה, קבלנים, מפקחים, קבלני בידוד וכו’. מטרתם היא לרכוש כלים וטכניקות מקצועיות שיעשירו את ניסיונם ויאפשרו להם להרחיב את השירותים שהם מציעים ואת האפשרויות שלהם להתפרנס. לכן, לאחר הקורס הם יוכלו למצוא משרות בתחום בו הם כבר עובדים, אשר דורשות התמחות גם בתחום איטום הגגות.

לסיכום, עבודה באיטום גגות היא עבודה מעניינת ומאתגרת, הדורשת הרבה אחריות, ראש גדול, הבנה מקצועית מעמיקה בתחום ויכולות טכניות. ניתן להתחיל בתחום זה וממנו להתקדם למשרות בכירות יותר בתחום הבניין.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב