ראשי » מאמרים » הנהלת חשבונות – כל מה שרציתם לדעת

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

הנהלת חשבונות – כל מה שרציתם לדעת







במהלך השנים האחרונות היינו עדים להתפתחות טכנולוגית מואצת בכל החזיתות, ולצד זאת היתה צמיחה גם בבתי עסק; הגורמים הללו וגורמים נוספים השפיעו רבות על מצב השוק והביקוש למקצועות שונים, שביניהם ניתן למצוא את תחום הנהלת החשבונות.

הסיבה לביקוש הרב נובעת מעצם העובדה שכל ארגון זקוק למנהלה מקצועית שתהיה אחראית על רישום של חשבונות, הנפקת חשבוניות, הכנת משכורות, תשלומים לספקים, גביית חובות, הכנת דיווחים תקופתיים לרשויות המס ופעולות נוספות. כתוצאה מהפופולאריות של המקצוע הפכו לימודי הנהלת חשבונות ללימודים מבוקשים וסטודנטים רבים שואפים להצטרף אל בעלי מקצוע שעוסקים בתחום, או ליתר דיוק – אל 80,000 עובדים שעוסקים בחשבונאות כאשר רובם הוסמכו כבעלי מקצוע בתחום הנהלת חשבונות על ידי הרשויות.

לימודי הנהלת חשבונות – מהם נושאי הלימוד ואיפה אפשר ללמוד?

סטודנטים שנרשמים אל קורס הנהלת חשבונות רוכשים ידע במגוון נושאים, ביניהם: תוכנת חשבשבת, רישום כפול, תיעוד, רישומים מתוקנים, תורת המסחר, חשבונות סופיים, התאמות עם גורמים חיצוניים, דוחות רווחים והפסדים, פקודות יומן, מאזן בוחן, חישוב פחת, שילוב נתוני שכר, ניכוי שטרות, חישובי ריביות, טורים חשבוניים, מיסוי, מערכת הבנקאות, ביטוח לאומי, ביטוח כולל, התאגדות ותחומים נוספים.

מקצוע הנהלת החשבונות אינו נלמד במסגרת לימודים אקדמיים – מסלולי ההכשרה מעניקים למסיימים תעודה מקצועית. במידה שאתם מעוניינים ללמוד במסגרת תואר ראשון ניתן ללמוד הנהלת חשבונות, מיסים ופיננסים, התואר מכשיר את הסטודנטים שסיימו את הלימודים לעסוק בראיית חשבון.

כיום ניתן ללמוד את מקצוע הנהלת החשבונות במכללות ובבתי ספר שעוסקים בחשבות והנהלת חשבונות. הלימודים נמשכים כ-7 חודשים בממוצע ודרישות הקבלה הן לפחות 12 שנות לימוד, לחלק מהתחומים יש צורך בתעודות וניסיון תעסוקתי.

מנהלי החשבונות השונים

בישראל קיימים 5 סוגים של מנהלי חשבונות: מנהלי חשבונות מסוג 1+2 שעובדים בעיקר מול לקוחות וספקים ומסייעים לבעלי מקצועות בכירים מהם, מנהלי חשבונות מסוג 3 שעובדים בעיקר מול עסקים קטנים, מנהלי חשבונות בכירים (המקצוע הבכיר ביותר בתחום הנהלת חשבונות) שמנהלים חשבונות בעסקים מורכבים, מנהלי חשבונות במשרדים של רואי חשבון שכוללים את כל הסוגים של מנהלי החשבונות ויועצי מס שמתמחים בדרישות של רשויות המס ויכולים להחליף את רואה החשבון.

הנהלת חשבונות – משכורות

כפי שציינו, בעלי המקצוע שעוסקים בתחום הנהלת חשבונות נהנים ממשכורות נאות כאשר השכר (ברוטו) של מנהל חשבונות נע בין כ- 8,500 ₪ –  10,500 ₪. במידה שמנהל החשבונות עובד בחברת הייטק הוא יקבל משכורת שעומדת על כ- 14,000 ש”ח. החברות משלמות למנהלי החשבונות סכומים נאים משום שהן תלויות בהם ולרוב אינן מעוניינות להחליף אותם. העוסקים בתחום הנהלת חשבונות נהנים מעבודה בטוחה ביחס לבעלי מקצועות אחרים משום שמדובר על מקצוע שנחוץ לעסקים רבים. כמו כן, המשרות נחשבות לנוחות משום שרובן מאפשרות קיום חיי משפחה לצד עבודה יציבה.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב