ראשי » מאמרים » מקצועות החשבונאות המבוקשים ביותר

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

מקצועות החשבונאות המבוקשים ביותר







תחום החשבונאות נחשב בימינו לתחום יוקרתי שמאפשר לבעלי המקצוע שמתמחים בו ליהנות ממקצוע מבוקש וממשכורת טובה. אנשים שלומדים את המקצוע יכולים להשתלב במשרות רבות ולפקח על המצב הכלכלי של חברות שונות. חלק מהמשרות בהן ניתן להשתלב הן משרות מפתח כמו חשבים, יועצים עסקיים ויועצי השקעות. כמו כן, ניתן לעסוק בבקרה פנימית וחיצונית. אפשר לעסוק בתחום ייעוץ מס, לעבוד בתחום הנהלת חשבונות או בתור חשבי שכר, לפתוח עסק עצמאי כרואי חשבון (לשם כך יש צורך להצליח בבחינות ההסמכה ולבצע התמחות במשך שנתיים) או לעסוק בתחומים נוספים.

כדי לעסוק בתחומים השונים צריכים הסטודנטים שלומדים חשבונאות לבחור בין כמה מסלולים, כאשר אפשרויות הבחירה הן: מסלול לימוד הנהלת חשבונות מסוג 2 +1, מסלול לימוד לחשבי שכר בכירים, מסלול לימוד בראיית חשבון או ייעוץ מס או מסלול הנהלת חשבונות מסוג 3.

לימודי החשבונאות יכולים להתבצע במסגרת תואר ראשון שאורכו 4 שנים כאשר נוסף להן סטאז’ של שנתיים וניתן להמשיך ולבצע תואר שני. כמו כן, ניתן ללמוד את התחום במסגרת לימודי תעודה או העשרה. על כמה מקצועות שכלולים בתחום נסביר בקצרה בהמשך.

בדרך אל המקצועות המבוקשים – מהם התחומים הנלמדים במסגרת לימודי חשבונאות?

במסגרת לימודי התואר הראשון נלמדים התחומים הבאים: מבוא למחשבים, יסודות חשבונאות למתחילים, מתמטיקה, סטטיסטיקה, האופן בו עובדת מערכת המשפט בארץ, מחקרי שוק, סוגיות שונות בכלכלה של ישראל, יסודות המימון, הכרה של מערכות מידע, חשבונאות חקירתית, שווי הגון, חשבונאות ממשלתית ולאומית, חשבונאות בתעשייה, משפט עסקי, חשבונאות ניהולית ועל בסיס צבירה, יסודות הביקורת, רכוש קבוע ונושאים נוספים.

כפי שניתן להבין הלימודים מתאימים לאנשים סבלניים שמסוגלים להתמיד, אוהבים מספרים ויכולים לתרגם את המספרים למצב הפיננסי של העסק.

הסבר קצר על כמה ממקצועות החשבונאות

 

תחומי העיסוק של ייעוץ מס – יועץ מס עובד מול עצמאיים ובעלי עסקים ומורשה לספק ייעוץ בתחום ניהול חשבונות ודוחות הכנסה שנתיים. כמו כן, מכין היועץ דיווחים לרשויות המס. נוסף על ייצוג הלקוחות מול רשויות המס בסמכותו להדריך את הלקוחות כיצד ניתן לחסוך כספים במסגרת החוק.

תחומי העיסוק של רואה החשבון – רואה החשבון עוסק בתחומים רבים, ביניהם: ביצוע ביקורת חשבונאית, ניהול כספים, מיסוי בינלאומי, מיסוי ודוחות ותחומים נוספים. השירותים ניתנים לעסקים גדולים וקטנים שצריכים להגיש דוחות פיננסיים למס הכנסה ומע”מ כאשר הגשת הדוחות צריכה להתבצע כל שנה או כל רבעון. בסמכותו של רואה החשבון לערוך את הדוחות ולהגיש אותם למוסדות. כמו כן, מנהל רואה החשבון את הפעילויות הפיננסיות של החברות, מכין דוחות של רווחים והפסדים, מבצע רישום של בית העסק בספרי החשבונות ומבצע פעולות נוספות.

תחומי העיסוק בהנהלת חשבונות – בעלי מקצוע שעובדים בתחום הנהלת חשבונותעובדים מול בעלי עסקים שונים ובאחריותם לבצע את כל העבודה של הנהלת החשבונות, כלומר: להנפיק חשבוניות ולרשום אותן, להכין משכורות, לרשום מלאי, לגבות חובות, לבצע התאמות בנקים ופעולות נוספות. במסגרת העבודה מגיש בעל במקצוע את הדיווחים לרואה החשבון לצורך ביקורת.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב