ראשי » מאמרים » הנהלת חשבונות שכר התחלתי

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

הנהלת חשבונות שכר התחלתי







בעלי מקצוע שעוסקים בתחום הנהלת חשבונות זוכים להערכה רבה בארגונים ובחברות אך לא רק כבוד והערכה מתלווים לעבודה זו, אלא גם מקבלים משכורות יפות. הסיבה למשכורות היפות טמונה בכך שלמנהלי החשבונות יש תחומי אחריות רבים, ביניהם: רישום כל הפעילות החשבונאית שמתבצעת בחברה, תשלום לספקים, תיאומים עם הבנקים, הכנת משכורות, הנפקה של חשבוניות, גביית חובות ותחומי אחריות נוספים.

מכיוון שחלה צמיחה ניכרת במשק בשנים האחרונות ובמקביל הטכנולוגיה והמחשוב התקדמו בצורה ניכרת, עלה הביקוש למנהלי חשבונות איכותיים, מקצועיים ואחראיים. חברה או בית עסק שמצאו מנהל חשבונות שעונה על צרכיהם לא ייפרדו ממנו במהרה משום שהוא מהווה מרכיב מרכזי וחשוב לעסק. ניתן בהחלט לומר שהעסקים והחברות תלויים לא מעט במנהלי החשבונות.

כמה מרוויחים מנהלי חשבונות?

כמו ברוב המקצועות גם מנהלי חשבונות מתחילים מקבלים בתחילת דרכם משכורת נמוכה יותר ממנהלי חשבונות בעלי ותק וניסיון. להלן מספר דוגמאות למשכורות של מנהלי חשבונות בעלי שנות ותק שונות:

 

  • מנהל חשבונות מסוג 1+2 שצבר ניסיון של עד 5 שנים יקבל משכורת ממוצעת של 5,500 ₪.
  • מנהל חשבונות מסוג 1+2 שצבר ניסיון של 5-10 שנים, לעומת זאת, מקבל משכורת של 8,500 ₪ בממוצע.
  • מנהלי חשבונות עצמאיים מתאפיינים בטווח משכורות רחב, הנע בין סכומים כגון 5,000 – 13,000 ₪.
  • מנהלי חשבונות מסוג 3 ראשי שצברו ניסיון של עד 5 שנים מקבלים משכורת של 8,000 ₪ בממוצע.
  • מנהלי חשבונות מסוג 3 שצברו 5-10 שנים ומרווחים כ- 12,000 ₪ בממוצע.
  • מנהלי חשבונות שעובדים בחברות היי טק יכולים להרוויח כ- 14,000 ₪ בממוצע.

כפי שניתן לראות יש למנהלי החשבונות פוטנציאל להרוויח סכומים יפים בהשוואה לבעלי מקצוע אחרים שבדומה אליהם, לא למדו לימודים אקדמאיים.

פרמטרים נוספים שמשפיעים על גובה המשכורות של מנהל חשבונות

חשוב לדעת שיש פער בין המשכורות שמקבלים מנהלי חשבונות שעובדים במשק הפרטי ובין מנהלי החשבונות שעובדים במשק הציבורי. על פי רוב, מנהלי החשבונות שעובדים במסגרת המגזר הפרטי נהנים ממשכורות יותר גבוהות ממנהלי החשבונות שעובדים במסגרת המגזר הציבורי, אך מצד שני, במקרים רבים נהנים מנהלי החשבונות שעובדים במגזר הציבורי מתנאים סוציאליים טובים יותר. דברים נוספים שמשפיע על גובה המשכורות הם גודל החברה – ככל שמועסקים בחברה יותר עובדים ירוויח מנהל החשבונות סכום גבוה יותר. כמו כן, אם מנהל החשבונות מסייע לחברה בתחומים נוספים כמו חישוב שכר ולוקח על עצמו תחומי אחריות נוספים, אזי הוא ירוויח יותר.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב