ראשי » מאמרים » מה עושה יועץ מס והאם זה המקצוע בשבילכם?

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

מה עושה יועץ מס והאם זה המקצוע בשבילכם?







נושא המסים הוא סבוך, מורכב וכולל הרבה חוקים, מספרים וניירת שהאדם הממוצע עומד מולם חסר אונים. יחד עם זאת, כל אדם וכל עסק (בין אם מדובר בחברה גדולה או בעסק של אדם אחד) נדרשים לעסוק במסים בצורה זו או אחרת. לעתים קרובות שכירים מעוניינים לברר מה לעשות עם הפנסיה שלהם, כמה כדאי להפריש לקרנות או האם לפדות חסכונות; ואילו עסקים צריכים להגיש דו”חות שונים, לפתוח תיקים ברשויות , לתכנן תזרים מזומנים ועוד. כל אלה קשורים הדוקות למיסים, ולכן כל מי שביורוקרטיה עושה לו אלרגיה, או שנדרש לעזרה מקצועית בהיבטי המס הקשורים לעסק, יכול להתייעץ עם יועץ מס.

מיהו יועץ המס ומהם תחומי האחריות שלו?

ההגדרה הכללית של יועץ מס היא איש מקצוע שמייעץ בענייני מסים, ובתוך כך עוזר בייצוג נישומים מול רשויות המס, ובמילוי הדו”חות שיש להגיש לרשות מסים (כגון הדו”ח השנתי, שמפרט את הכנסותיו והוצאותיו של עסק לשנה מסוימת וכל עסק מחויב להגישו למס הכנסה מדי שנה). יועצי מס מייעצים לעצמאים, לשכירים, לעסקים ולחברות לגבי נושאים הקשורים למיסוי ומסייעים להם להתנהל בסבך החוקים, הנהלים, התקנות, הדו”חות והטפסים השונים שנדרשת היכרות עמם.

בין היתר, יועץ מס מבצעי את הדברים הבאים במסגרת תפקידו:

 

  • סיוע במילוי דו”חות – יועץ המס מסייע ללקוחותיו למלא דו”חות שונים למס הכנסה, למע”מ, לביטוח לאומי ויכול לסייע גם במילוי דו”חות כספיים של העסק. בנוסף, הוא הוא יכול להגיש את הדו”חות בשמו של הלקוח אם הלקוח מעוניין בכך.
  • בדיקת החזרי מס – יועץ מס יכול לבדוק האם ללקוח שלו מגיעים החזרי מס לפי נתונים שונים, ואם כן, יכול להגיש בשמו בקשה לקבלם.
  • ייצוג נישומים – נישום הוא כל יישות החייבת בתשלום מס, ובקיצור, כמעט כולנו מעל לגיל מסוים. לעתים קרובות נישומים נדרשים לייצוג מול רשות המסים או ביטוח לאומי בעניינים שונים, ויועץ המס יכול לייצג אותם באופן מקצועי.
  • תכנון מס – יועץ מס יכול לסייע לעסקים ולחברות לבצע תכנון מס מראש באופן בו יוכלו להנות מהטבות מס ולהפחית את המס שעליהם לשלם במהלך השנה.

 

 

 

 

האם ייעוץ מס זו הקריירה העתידית שלכם?

יועץ מס הוא מקצוע שתמיד נדרש בשוק – מאחר שתמיד יש שכירים, עצמאים וחברות הזקוקים לשירותים המפורטים לעיל. אם מסים ודיני מסים מרתקים אתכם, ואתם מעוניינים בעבודה בטוחה ויציבה, אך גם  מגוונת (יועץ מס יכול לעבוד כעצמאי או כשכיר, ולעבוד בתוך כל סוג של עסק הנדרש לייעוץ מס) – יתכן שזהו המקצוע עבורכם.

עבודה כיועץ מס דורשת שתהיה מסודרים, בעלי ראש אנליטי, בעלי תשומת לב לפרטים, סבלניים, יצירתיים ושיטתיים. בנוסף, מאחר שבעבודה זו נחשפים להרבה מידע רגיש, אמינות ויושרה הן תכונות חובה לעיסוק זה.

כדי להפוך ליועץ מס יהיה עליכם להיות בעלי תעודת הנהלת חשבונות מסוג 2, ללמוד קורס ייעוץ מס, לעבור בחינות הסמכה והתמחות של שנה במשרד יועצי מס או רואי חשבון. בסוף התהליך נציבות מס ההכנסה תעניק לכם “יועץ מס מורשה”.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב