ראשי » מאמרים » מה עושה מנהל חשבונות ואיך תוכלו לפתח קריירה בתחום?

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

מה עושה מנהל חשבונות ואיך תוכלו לפתח קריירה בתחום?







כל עסק שמעוניין להגיע להצלחה חייב לשמור על הסדר והארגון ולהקפיד לבצע לא מעט פעולות חשבונאיות. מכיוון שרוב בעלי העסקים לא מבינים בנושא עליהם לקבל שירות מבעל מקצוע שלמד הנהלת חשבונות והוסמך לעבוד בתחום. משום שכל בית עסק שואף להצליח ולשרוד בשוק התחרותי של ימינו ישנו ביקוש רב עבור מנהלי חשבונות מקצועיים ואכן ניתן לראות כי נפתחו מגוון מוסדות לימוד שמציעים מסלולי לימוד למנהלי חשבונות.

התפקידים של מנהל חשבונות מגוונים ביותר: מנהל החשבונות צריך לפקח על תזרימי המזומנים של העסק, להנפיק תלושי שכר, לרשום שינויים במלאי, לגבות חובות, לשלם לספקים ועוד.

מהם הסוגים השונים של מנהלי חשבונות?

ישנם מספר סוגים של מנהלי חשבונות כאשר תעודות ההסמכה ניתנות מטעם משרד התעשייה, המסחר והתעסוקה. קיימות שלוש קטגוריות של תעודות:

1. התעודה הראשונה היא התעודה הבסיסית של מנהלי חשבונות מסוגים 1+2. התעודה מיועדת למנהלי חשבונות זוטרים שאמורים לסייע לבכירים מהם.

2. התעודה השנייה היא תעודת הסמכה מסוג 3 והיא מתאימה לעבודה כמנהל חשבונות בעסקים קטנים עד בינוניים.

3. תעודת ההסמכה הגבוהה ביותר ניתנת לחשבונאים בכירים שמיועדים לנהל חשבונות של עסקים מורכבים.

יושר ואמינות הם קריטיים לעבודה כמנהל/ת חשבונות

כדי להיות מנהל חשבונות חשוב לא רק ללמוד את התחום במסגרת מסודרת, לעבור הכשרה, להיות בקיא בנושאים ולצבור ניסיון אלא גם להיות בעל מקצוע אמין משום שמנהל החשבונות נחשף לסודות של העסק. יושר ונאמנות הם חלק בלתי נפרד מהתכונות שנחוצות למנהל החשבונות ומעסיקים רבים דורשים מהמועמדים שלהם לבצע בדיקת פוליגרף כדי לבדוק האם הם מתאימים לתפקיד והאם ניתן לסמוך עליהם ולהבטיח שהם לא ישתמשו במידע אליו הם נחשפים כדי להזיק לעסק.

איפה אפשר ללמוד הנהלת חשבונות ומה חשוב לבדוק כשבוחרים את מוסד הלימודים?

ישנם מספר מוסדות לימוד שמציעים לימודי הנהלת חשבונות, ביניהם: מכללות, אוניברסיטאות ובתי ספר ללימודי תעודה. חשוב מאוד לבחור במוסד איכותי שמפוקח על ידי משרד התמ”ת, משרד החינוך או נציבות מס ההכנסה, מעסיק מרצים איכותיים ומאפשר לסטודנטים לרכוש את כל הידע שדרוש למקצוע, כמו: מיסים, רשויות מקומיות, מושגי יסוד בתחומי הביטוח והבנקאות, סוגי התאגדויות, עסקאות נוספות, עריכת דוחות כספיים, מכירות טובין וקניות, יחס ופרופורציה, חשבונאות מעשית, קבלנים ותחומים נוספים אחרים. כמו כן, חשוב לבחור במוסד שמעניק תעודת הסמכה ומאפשר לסטודנטים ללמוד בשעות גמישות כך שהם יצליחו לעבוד ולקיים חיי משפחה תוך כדי הלימודים.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב