ראשי » מאמרים » מתכנן מערכות חכמות

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

מתכנן מערכות חכמות







לפני שני עשורים בית חכם היה בהישג ידם של עשירים בלבד או של גיקים מושבעים שתכננו מערכות מורכבות. היום אלמנטים של בית חכם נמצאים כמעט בכל בית של חובב טכנולוגיה. החל ממערכת השולטת על מערכת הבידור הביתי, דרך מתגי חשמל מתכווננים לשליטה בתאורה, שליטה מרחוק בדוד הביתי, ועד הפעלה של מכונת הכביסה או של המייבש מרחוק. אז למה אנו עושים זאת, ואיך המערכות החכמות יכולות לשדרג את איכות החיים שלנו – ואפילו להוזיל את חשבון החשמל?

סיבה ראשונה – נוחות מפנקת

מערכות חכמות החלו מתוך עצלות מסוימת. מדוע לקום מהכורסא ולעמעם את האור או לשנות את הטמפרטורה של המזגן בחדר השינה, אם ניתן לעשות זאת ישירות מהטלפון? שלל אפליקציות חכמות המתחברות למתגים פשוטים להתקנה יוצרות את ה”קסם”. לא נדרשת מומחיות יתר, וגם המחירים של הציוד יורדים מדי שנה. אדם מיומן או יועץ מורשה המתמחה בתכנון מערכות חכמות יכול להפוך את הדירה הפשוטה ביותר לבית חכם ש”ידבר אתכם” גם כאשר אתם בעבודה, בחוף הים או אפילו בחו”ל.

 

סיבה שניה – חסכון בחשמל

ערב חמים היום, אתם מתכננים לחזור מהעבודה ולהיכנס ישר למקלחת. אבל מה? אין אף אחד בבית שידליק את הדוד. הכלב המשפחתי עדיין לא אומן לעשות זאת, ואנו יודעים שנצטרך לחכות לפחות חצי שעה, ביום החם ביותר, לפני שנלך להתקלח. אז מה האפשרויות? להתקלח במכון הכושר, או אולי להדליק את הדוד ולחכות מיוזעים? בדיוק לשם כך הומצא טיימר לדוד חשמל – לא הגרסה המוכרת העגולה עם ציון השעות.

 

ישנה גרסה חדשה, שמאפשרת לתכנן מראש את השעות או להדליק את הדוד באפליקציה מתאימה. הרבה יותר קל מלשלוח אימייל או להעלות סטטוס בפייסבוק. חברה בשם סוויצ’ר הגדילה לעשות ויצרה אפליקציה עם מגוון רחב של אפשרויות – שבשורה התחתונה יכולה גם להוזיל את חשבון החשמל ולמנוע מכל בני המשפחה לשכוח את הדוד דולק, או להדליק אותו בכל פעם שמתחשק.

סיבה שלישית – זה מגניב

הסיבה הבאה שגורמת ליותר ויותר אנשים לעבור לבית חכם היא העובדה שמדובר בפתרונות מגניבים, שעולים הרבה פחות מהטלפון הנייד של רובכם. לפני שני עשורים התרגשנו לראות תריסים חשמליים שעולים ויורדים בלחיצת כפתור. היום ניתן להפעיל את מערכת הקולנוע הביתי עוד כשאנו במטבח, לראות במצלמה מה עושה הכלב ואפילו להאכיל אותו באופן אוטומטי. גם את העציצים ניתן להשקות כאשר אנו בחופשה באילת. מגניב כבר אמרנו?

סיבה רביעית – בטיחות

הסיבה הזו מיועדת למי שיש לו ילדים קטנים, אבל לא רק לו: בית חכם יכול להיות אפשרות מצוינת למניעה של פתיחת הדלת לזרים על ידי הילדים. עינית חשמלית המשדרת לנו מי נמצא מאחורי הדלת – גם כאשר אנו בפגישת עסקים – תמנע מהילדים לפתוח את הדלת לאדם בלתי מוכר. שליטה במערכות החימום והקירור (אפילו בכיריים החשמליות) תסייע למנוע תאונות של “שכחתי” בקרב בני הנוער, ההורים המבוגרים או הבייביסיטר. מנהלי מערכות מיזוג אוויר דואגים שהמערכת תפעל בצורה תקינה ובטיחותית.

 

לסיכום, תכנון בית חכם יכול לשדרג פלאים את איכות החיים. בכמה מאות שקלים אפשר להוסיף פינות חכמות לכל בית, ולחוות את התופעה הנפלאה הקרויה ה”אינטרנט של הדברים” במיטבה.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב