ראשי » מאמרים » סיום הקורס בבית ספר למקצועות האש

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

סיום הקורס בבית ספר למקצועות האש







סוגי העבודות שניתן למצוא לאחר סיום הקורס בבית ספר למקצועות האש

 

לקורסים במקצועות האש יש הילה ייחודית של גבורה ואלטרואיזם, ולא בכדי. מדובר בתחום נדרש וחיוני, אשר בוגרי הקורסים וההכשרות השונות הכלולות בו נכונים לסייע לזולת במניעת מצבי חירום ושריפות, בטיפול במצבים שכאלה ובהצלת חיי אדם. אולם משרת לוחם אש במערך הכבאות היא רק אחת המשרות הפתוחות בפני בוגרי הקורסים בבית הספר למקצועות האש. אילו עבודות נוספות ומבוקשות ממתינות לבוגרים בתום הכשרתם המקצועית? על כך – במאמר שלפניכם.

תכנון, התקנה ותחזוקה של ציוד למניעה וטיפול בשריפות

 

לאור ריבוי אירועי השריפות ומצבי החירום הקשורים להתנהלות עם אש, כל עסק, חברה וארגון נדרשים לעמוד בדרישות מטעם הרשות הארצית לכבאות והצלה, ולהתקין ציוד ייעודי לטיפול ומניעה של תרחישים אלו. גלאי אש ועשן, מערכות ספרינקלרים לעסקים ומנדפים הם חלק מהציוד הנדרש כיום בכל מפעל וארגון, הדורש אנשי מקצוע להתקנתו ותחזוקתו. בנוסף, מערכות אלו מצריכות תכנון מדוקדק המבוצע על ידי מתכנן מוסמך, על מנת להתאימן לצרכים האינדיבידואליים של כל בית משרדים ומבנה. עבודות אלו נוספות לתעסוקה המבצעית המוכרת ככבאי אש ומרחיבות את טווח האפשרויות העומדות לרשות בוגרי קורסים בבית ספר למקצועות האש.

סוגי המשרות הנדרשות כיום בתחום כיבוי האש במפעלים ובארגונים

 

כל קשת מפעלי התעשייה והארגונים השונים במשק מודעים יותר ויותר לחשיבות המכרעת של שמירה על רמת בטיחות גבוהה, על תחזוקת מערכות למניעת שריפות ועל ניהול מקצועי של ההתמודדות במקרי חירום. לפיכך, קיימות משרות מבוקשות בתחום, הדורשות ידע מקצועי והסמכה מוכרת מטעם גורמים כמו נציבות כיבוי האש, פיקוד העורף והמשרד להגנת הסביבה. המשרות הנדרשות במשק בתחום כיבוי האש והבטיחות מגוונות, וביניהן ניתן למנות את נושאי התפקידים הבאים:

•תחזוקת ספרינקלרים לעסקים ומערכות כיבוי אש

•מתכנני מערכות מתזים – ספרינקלרים לעסקים

•מנהלים ומתקיני גלאי אש ועשן מקצועיים

•ממונים על בטיחות האש בארגונים ובחברות

•מנהלים מקצועיים לטיפול במצבי חירום ואסונות בעלי תואר D.C.M

•מנהלים ומתקינים למערכות מנדפים וארובות

•נאמני בטיחות אש

•מנהלי בטיחות לאירועים המוניים בעלי תואר  C.S.M

•אנשי תחזוקה למטפים, לצורך קבלת אישורים מטעם הנציבות לכבאות והצלה

•מנהלים לצוותי חירום בארגונים, במפעלי תעשייה ובחברות

•אנשי תחזוקת מערכות חירום

•מנהלי פינוי עשן.

 

הידע הנדרש לתכנון, להתקנה ולתחזוקת ספרינקלרים לעסקים

 

 

תכנון, התקנה ותחזוקה של מתזים במפעלי תעשייה ובבתי עסק מצריכים ידע מקצועי והסמכה מוכרת, על מנת שאלו יעמדו בתקנים המחייבים מטעם רשות כבאות האש ומכון התקנים הישראלי דוגמת תקן 1596 ותקן  1928. תכנון המתזים חייב לכלול בדיקה מעמיקה של מאפייני המבנה ושל רמות הסיכון, וכן הגדרה מדויקת של מטען האש על מנת לאפיין את המערכת המתאימה. עוד כולל התכנון חישובים הידראוליים ואפיון של דרישות המים הנחוצות לתפעול המערכת הנבחרת, לרבות בדיקות ספיקה, תכנון מאגרים ומשאבות ואישור מכלול התכניות מול מכון התקנים ורשות כבאות האש.

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב