ראשי » מאמרים » בטיחות למטבחים מוסדיים

ההרשמה בעיצומה

זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב

קורסים בתחום זה

בטיחות למטבחים מוסדיים







אם גם אתם עסקתם בתחום המסעדנות בעברכם, לבטח אתם מכירים מקרוב את הלך העניינים במטבחים המוסדיים של בתי הקפה, הברים והמסעדות בישראל: לחץ בלתי פוסק, תנועה של אנשים רבים בשטחים צרים וצפופים, וסכנה האורבת מכל פינה: מהתנורים החמים, מהמקררים הקפואים, אפילו מכונות קפה עלולות לייצר סכנה מוחשית. בטיחות למטבחים מוסדיים, אפוא, היא עניין רציני שאין להמעיט בחשיבותו.

בטיחות למטבחים מוסדיים – דגשים חשובים

 

בירוקרטיית המטבחים המוסדיים אינה תהליך קצר ופשוט, ובצדק. הפן העיקרי, בנוסף לעניינים שוטפים כמו הדברת מזיקים, איכות מים לבישול וטמפרטורות אחסון הוא הפן הבטיחותי. בהקשר זה, יש להקפיד על קוצו של יוד בעשרות אלמנטים, כשאלו הם העיקריים שבהם:

טיפול במזון – העניין העיקרי בכל הקשור למטבחים מוסדיים. טיפול שאינו נכון עלול לגרום, במוקדם או במאוחר, להופעת חיידקים, מזיקים ורעלים שעלולים לפגוע לא רק במי שאוכל במקום, אלא גם במי שנחשף אליו, אם במגע או אם בדרך אחרת. לא מדובר, אפוא, בעניין תברואתי – איכותי גרידא, כי אם עניין בטיחותי מהמעלה הראשונה.

סכנות כוויה – תנורים, מחבתות, כיריים ועוד – מטבחים מוסדיים הם מקום בו בכל פינה בוערת אש החימום. תכנון המטבח, נהלי העבודה בפועל, (לרבות שימוש בציוד מגן כמו כפפות וכלי מטבח ייעודיים) ונקיטת כל אמצעי הזהירות הקיימים (כולל הימצאות מטפי כיבוי ומערות כיבוי אש אוטומטיות), הם חלק בלתי נפרד ממציאות העבודה.

סכנות התחשמלות – גם לחשמל תפקיד מרכזי במטבחים של ימינו, וכאשר המים נמצאים בכל פינה, השילוב של שניהם עלול להוליד אסון. מכונות קפה חייבות להיות מוצבות במרחק מספק ממקורות המים. יש להתייחס בכובד בראש לכל נזילה או התקרבות של נוזל עם מקור חשמלי ויש לנהוג על פי כללי חברת החשמל בהקשר זה.

מודעות, הדרכות, תרבות ארגונית – הסכנות נמצאות בכל פינה, אך כאשר מודעים לקיומן, הן פוחתות. מאידך, זלזול בפן הבטיחותי, גישה עסקית רווחת של “יהיה בסדר” ו”אין מה לדאוג”, עלולה להוביל לתהומות שאף בעל עסק או עובד לא מעוניינים להגיע אליהם. הערנות נדרשת בכל עת, אפילו בפעולות כמו שטיפת כלים או הכנת אייס קפה. מודעות מונעת תאונות. באחריות!

 

בטיחות למטבחים מוסדיים – הצטרפו למשפחת הבטיחות של ישראל

 

אם כל נושא הבטיחות במטבחים (ולא רק במטבחים) נשמע לכם מעניין ובא לכם להכיר מקרוב את הסכנות (ודרכי ההימנעות מהן) הטמונות בתנורים, כיריים, מכונות קפה וכדומה, כדאי שתכירו את הקורסים המקצועיים בעזרתם תוכלו למצוא מקצוע חדש לחיים. מקצוע אשר יוביל אתכם לתחום מרתק ומלא אפשרויות. מדובר בקורס גמיש בשעותיו, אשר אינו דורש ידע מוקדם מעמיק. כל מה שצריך זה סקרנות טבעית, רצון אמיתי, יכולת הקפדה ועמידה בנהלים והדרך לקריירה חדשה מתחילה. הצטרפו למאות הישראלים שניסו והתאהבו בקורס בטיחות. בהצלחה!

* המכללה שומרת לעצמה את מלוא הזכות להוסיף ימי לימוד, לשנות חלק מתכני הקורס והרכב המרצים, עפ"י שיקול דעתה המלא ובהתאם להתקדמות הכיתה, תוך הקפדה על היקף שעות הלימוד.
זה הזמן שלך ללמוד מקצוע!
מלאו את הפרטים לקבלת ייעוץ או רישום:
 מאשר/ת את תקנון אתר מישלב